FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej vänner!
Har en möjligtvis komplicerad fråga. Har varit i kontakt med IIS gällande denna fråga men de kunde tyvärr inte hjälpa till av någon anledning. Jag har registrerat ett domän, vill dock inte droppa domännamnet här på wn. Det här domännamnet kommer att användas till en blogg. Bloggen kommer eventuellt inte vara vinstdrivande utan mer som en rolig sak/hobby. Den kommer att uppdateras av flertalet olika människor. Nå, Domännamnet innehåller ett varumärke och ge följande exempel på hur det kan se ut: - iphoneblogg.se - blogg om iphone - nokiablogg.se - blogg om nokia osv. Nu är det här en helt annan bransch och i bloggen kommer vi dela med oss företaget (statligt) om hur dålig service de har och läsare kommer få delamed av egna erfarenheter. Men till den stora frågan, är detta olagligt, kan företaget som omsätter miljarder kronor komma att bedriva en ATF? Vad är det värsta som kan hända förutom en ATF? Vill liksom inte riskera något för en hobby. Tacksam för svar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kan och kan. Kan kan de väl alltid sen om de vinner är en annan sak. För att något annat ska kunna hända (stämning t.ex.) så ska de ha tagit skada eller så ska du ha tjänat pengar (eller likvärdigt) på deras namn. Om någon skulle blogga om sin iphone på t.ex. min-iphone-blogg.se och inte ha någon reklam på sidan så är sannolikheten att den personen så riskera något väldigt liten för att inte säga minimal enligt min åsikt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Det beror ju lite på vad du skriver på bloggen, du kan ju bli stämd osv.
Begära ATF kan vem som helst göra, sen om dom vinner är en annan sak. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kan berätta direkt att den kommer handla om SJ.
Vi är ett gäng resenärer som är trötta på deras beteende och service. Vi vill ta upp deras brister i vår blogg samtidigt som vi vill att andra ska dela med sig om skräckhistorierna. Vad exakt kan bli stämd för då? Bolag ska man väl kunna prata öppet om? Senast redigerad av MKÖ den 2010-10-29 klockan 21:34 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Låter som Dan Nilsson bör ha erfarenhet från det där med sin nordeasanningen.se
Du har i alla fall rätt att du inte kan stämmas för förtal då detta endast gäller fysiska personer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Om alla ska vara tysta och inte få uttala sig om servicen så kan den aldrig bli bättre. Bloggen ska inte startas i ond tro mot transportbolaget. Varumärkesintrång låter väldigt långsökt. Dock innehåller deras varumärke i domännamnet och då är frågan om det kan vara varumärkesintrång då texten är relaterad till varumärket i domännamnet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har länge funderat på något liknande sida om SL och deras skitservice... Säg till när ni är igång så kan jag skjuta till med lite content
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Titta lite Rånartjänst (http://radiotjanst.tripod.com/) som har brottats med Radiotjänst om samma frågor. De nämnet lite kort om satir och konsumenträttsligt ställningstagande.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
frågan är ju om SL (bokstavskombinationen) är ett registrerat varumärke av just SL
![]() en snabb sökning på prv säger iaf mig att så inte är fallet http://wwwm.prv.se/vmi/default.jsp |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|