FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag behöver ett (webbaserat) kortbetalningssystem av enklaste sort där det räcker med att klicka sig in på en länk, fylla i kortuppgifter och sedan slutföra betalningen. Paypal har den typen av tjänst men jag är inte helt nöjd med att man måste skapa ett Paypal-konto eller logga in på sitt befintliga. Dessutom tar de ut 3,4% i avgift av köpsumman vilket är onödigt dyrt. Någon som har förslag på alternativ?
Företaget som kommer ta betalt är svenskt men betalningarna kommer ske i Kanada där en lokal säljare finns. I.o.m. att säljaren finns på plats så behövs inget lull-lull eller ens automatgenererade kvitton. Eftersom systemet behövs till ett engångsevent som äger rum redan på onsdag så finns det inte tid att sätta upp något ordentligt med eget inlösningsavtal etc. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Payson har ett nytt API som du lätt borde kunna hinna med att utveckla en sådan tjänst till.
Att hitta en utvecklare här på forumet som har två dagar på sig att sätta upp det bör inte heller vara några problem. Hör av dig om det finns intresse, allt som behövs är regga ett konto och faxa in registreringsbevis åt Payson. / Jim |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Payson har redan stöd för betallänk men det kräver, precis som för Paypal, att kunden skapar konto eller loggar in på sitt befintliga. Då är Paypal ett bättre alternativ.
Att bygga egna enkla betallänkar genom att använd Paysons API är inte värt besväret. Finns det ingen som tillhandahåller enkla betallänkar? Klick, fyll i kortuppgifter, klart. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kunden behöver ej skapa något konto, eller ha ett sen tidigare.
Tror dock det automagiskt skapas ett när en betalning genomförts. / Jim |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Certitrade har något som de kallar "MailPay".
Säljaren skapar en "order". Bekräftelsemail skickas till kunden med en betallänk. Vet inte vad det kostar, men kolla http://www.certitrade.net/mailpay.php |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Certitrade är dock några aldrig skulle rekommendera till någon.
Det verkar jobba en ensam kille där, säljare, som varken har hyffs, etikett eller välvårdat språk. Enda gången i hela mitt liv, jag har slängt på telefonen i örat på någon för jag kände mig så förolämpad. Här finns mer information, läsvärt: http://www.oscforum.se/foeretagsamhe...-testat-3.html |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Du behöver inte logga in för att betala med paypal, inte heller skapas ett konto åt dem automatiskt om du inte har det som inställning.
Däremot måste de konto för att skapa återkommande betalningar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
kollar man på allabolag så hittar man 2 telefonnr, varav ett går till företaget "Svenska Dikter", (dvs VD:s enskilda firma) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag har en sån lösning i min webbshop, funkar klockrent, men avgiften är hög, kostar 37,08 kr för en betalning på 995 kr, dvs ganska dyrt men det får man ta om det ska vara enkelt. Jag räknar in det i priset så behöver kunden inte bry sig om det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan intyga att paypal är välidgt smidig, dock som Conny säger en aning dyrt.
Däremot behöver kunder inte ett konto, bara kort är allt som behövs, och en bra taktik är att lägga på kostnaden som paypal tar direkt i priset. Det är också väldigt enkelt att implementera och har ingen start/avslutningsavgifter eller andra fasta kostnader, de tar bara per betalning. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|