FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har skrivit på ett projekt från och till i närmare ett års tid och nu tycker jag att jag är tillräckligt förberedd och har en plan om vad min "portal" ska handla om.
Webbplatsen kommer ha ett land som tema. Dvsa information om ett land. Ett bra exempel på vad sidan kommer handla om kan ni se på http://newyork.se/ Det ända jag har problem med just nu är domännamnet. Det går inte att ha landsnamnet som bara domännamn då det är upptaget och har ingen vidare lust att betala för att köpa det även om det skulle vara en investering. Jag vill komma på något nytt som exempelvis: - landguiden.se - landportalen.se - alltomland.se - landinfo.se Jag behöver hjälp med fortsatta ideer, vad skulle låta bäst i era öron och vad skulle se bäst ut ur er egen synvinkel på ett domännamn. Landetsnamn måste finnas med i domännamnet. Tack för hjälpen! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
"Res till" före? Eller landet följt av "resa" eller "resor"? Kanske "semester"? Eller varför inte "fakta"? Annars gillat jag mest "guiden", men det kanske var upptaget?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Banned
|
regga alla som du kan tänka på och antingen:
* skicka vidare med 301 till din huvudsida. * ha unikt innehåll och samtidigt bygga länkar mellan dom olika sidorna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Namnförslagen ser bra ut. i och med att du inte endast kan ha landsnamnet så skulle jag ha lagt till något sökort i kombination med landsnamnet.
sverigeresa skulle då kunna vara ett exempel om det är resor till sverige som är intressant |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack för svar boys och eventuellt girls.
Oseuco: Har varit inne på det med resa. Men tror inte jag skulle ha någon nytta av det + att jag tycker personligen att det låter lite för naket =) Hnn: Jag har reggat 12 olika domäner just nu, de som jag har nämnt i trådstarten bla. Har varit inne på det spåret som du skriver om. En allmän sida + nischade sajter inom samma område självfallet med unik text per sida och olika servrar/webbhotell för bästa effekt. Självklart är det meningen att det ska bli en SEO coktail (bomb). |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|