FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag driver e-butiken www.beccadesign.se där jag säljer smycken och accessoarer. Skulle gärna vilja få lite feedback och konstruktiv kritik på sidan, t.ex. användarvänlighet, design m.m. Det jag själv är osäker på är framförallt utformningen av kundvagnen i högermenyn, det känns också som att det finns lite för mycket information i höger- och vänstermenyn vilket gör sidan lite "plottrig", men vet inte riktigt hur jag ska göra annorlunda.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
1. gör dig av med statcount.
den laddar o laddar o laddar o.... ja för vissa som besöker siter så kan dessa saker ha en tendens att göra så sidan är bara vit i all evighet. Ditt webbhotell kanske har statistik i kontrollpanelen? Jag gillar att man ser kampanjer som man uppfyller kraven på. Något jag själv kommer sno och lägga in i egna saker senare ![]() Det är mycket "stuff" överallt men samtidigt helt okej så där är inget jag hade klagat på. när man ska gå till kassan så ska du göra det ÄNDÅ lättare att bli kund utan att registrera sig. Rutan för "ny kund/gå direkt till kassan" borde vara just "en ruta". texten i sig är knappar och borde vara mer markerad att det är en knapp. Den är blå vilket gör att folk tror det är en länk eller bara färgad text. (smaksak dock). Men jag hade nog velat ha denna över inloggningen istället för under. Är man redan kund då är man återkommande och har lite mer motivation i bagaget att faktiskt göra köpet. Sedan så är det att när man är inne på vissa produkt sidor och klickar på en bild, då öppnar den inte ett nytt fönster eller "lager" utan den öppnar en sida med bara bilden på. Och då måste man gå "back" för att surfa på siten igen, vilket inte är det bästa. Gillar dock dina produkter, väldigt fint. Hoppas du får många flickor och kvinnor som kunder. Och i vissa fall män som vill köpa en snygg och personlig present ![]() Du ska absolut marknadsföra dig för jag har inte sett denna form av smycken förr. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Att göra det enklare att komma till kassan håller jag med om och du har också rätt i att att knapparna borde se ut som just knappar.
Att bilderna öppnas i samma fönster på produktsidorna beror på att javascriptet för att visa bilder inte har hunnit laddas klart, vet inte riktigt vad jag kan göra åt det.. Tack så mycket för bra feedback, tar tacksamt emot mer feedback ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag tycker att du borde gå efter ett bättre färgschema. Det känns helt enkelt fel med lila, rosa, grön och gul färg i ett så inkonsistent mönster. Prova även att ljusa upp brödtexten lite så att dina rubriker får mer uppmärksamhet.
Sen behöver sidan även mycket mer luftrum, Headern och den horisontella menyn kan behöva lite padding. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Sidan är några pixlar för bred. Jag får horisontell skroll när jag tittar på den med Firefox i 1024*600.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag är ingen expert, men jag tyckar sidan ser helt okej ut. Lätt något jag skulle använt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Sidan ser väldigt bra ut! Mycket bättre än de flesta ute på marknaden. Tycker färgschemat är helt okej för en webbutik! Padding behövs som det daniel.s har nämnt.
Där det står "Smycken & Accessoarer", "Nyheter", "Nyhetsbrev", "Sök" och "Kategorier" har du en rätt otydligt textbild. Ser att du har Rosa som passar in väldigt bra. Fastän man ser vad det står så är det lite otydligt och irriterande för ögat. Det måste du fixa till då det är folk i alla åldrar som handlar hos dig. Du vill ju ha det så användarvänligt som möjligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Främst reagerade jag på textkontrasten under kampanjer, där texten var mellangrå på lite ljusare grå bakgrund, svårt att läsa för mig utan glasögon.
I Vänstra menyn var kategorierna lite väl litet typsnitt borde vara lite större tecken så man ser även om man inte har perfekt syn. Rubrikerna i menyn var av snirklande typsnitt i rosa med ljus skuggning och blev svårt att läsa. Kanske lite rörigt med alla olika saker på första sidan, lite färre olika typsnitt/storlekar så det blir lite mera "stilrent", nu är det en lite för stor blandning av olika stilar. Jag förstår dock att snirkelstilen är en del av "profilen" för webbplatsen så den behöver inte tas bort helt men det är lite för lite kontrast så det blir svårt att läsa för den som inte har perfekt syn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Finns mycket som kan förbättras. Googla runt på lite webbshop-templates som har med smycken att göra vet jag (t.ex. templatemonster.com) och hämta lite inspiration.
Som ConnyWesth säger är det svårt att läsa vissa saker, som snirkeltexten till vänster och pyttetexten uppe till höger. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Lite sent svarat men tack för alla kommentarer!
Har försökt fixa till en del av det ni skrivit, bl.a. mer luftigt vid headern och horisontella menyn, mer enhetligt färgschema och mer kontrast på rubrikerna. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|