FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Med risk att anses lat och vilja åka snålskjuts på era kunskaper undrar jag om någon vet om det finns ok affiliate-program beträffande flygbiljetter. I detta fall Sverige-Asien. Jag kollade in Tradedoublers partners för en tid sedan och blev väl inte sådär jätteimponerad när man fick en hundralapp per resa, eller vad det nu var. Om förutsättningen är hundra spänn (av 8-12,000) så är jag inte ens ett uns intresserad. Jag skulle ju snarare vilja hitta någon som erbjuder runt 5% och därmed satsa på annonseringen lite. Kanske är jag ute och cyklar, men då får ni säga till.
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Min erfarenhet är att det är svårt att veta vilka resor som resebolagen tjänar pengar. En kund till mig sa att dom var tvungna att omsätta runt 10 miljoner för att i överhuvudtaget ha råd att ha en anställd. Då pratar vi om en "riktig" resebyrå med direktavtal etc.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
5% rörlig provision på flygbiljetter kan du glömma.
140-200 kr fast provision per flygbokning är det normala. Satsar du på Fritidsresor paket/flygresor kan du komma upp i 3% av bokningsvärdet om du levererar bra med orders per månad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Tackar för bra svar! Då svalnade intresset, Fritidsresor är inte aktuellt.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
I dagens konkurrensutsatta marknad tjänar den som är billigaste på en prisjämföreslsesajt i bästa fall 100 kr. I många fall är det ner mot 20 kr eller kanske rent utav förlust. Resebyråerna går ihop och köps upp för att bli så stora som möjigt och öka volymerna, det är enda sättet att överleva. När du får 120 kr provision (+40 kr till TD) blir den sålda resan en förlust för resebyrån. Dom överlever på att sälja kringtjänster som hotell, försäkringar och hoppas även att kunden återkommer i framtiden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag förstår och anade detta, men när jag kan ta 20-25% i provsion på villorna vi hyr här i Thailand förstår du nog att 2% känns avlägset och som en "waste of time" för mig personligen. Som sagt hade jag mina aningar, men ville i varje fall kolla.
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
5%??? Resebyråer har inte ens 5%.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ok Westman, och det var min fråga och jag har fått svar (läs ovan).
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Väldigt intressant tråd, jag som trodde att flygbokningssajter badade i pengar. De betalar ju så extremt mycket pengar till adwords osv
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Du tog orden ur min mun. Även jag trodde att flygbokningssajter tjänade enorma summor. Hade faktiskt planer på att starta en liknande sajt. Men nae, tror jag struntar i det.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|