FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan,
Som topic säger så letar jag efter en bra översättningsbyrå, men har inte hittat någon bra. Använde mig utav contentor. Fast texten jag fick tillbaka verkade vara översatt av en maskin eller liknande. Mycket dåliga översättningar från engelska till svenska. Så om ni har någon bra att rekommendera så är jag lyhörd. mvh |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vi använder oss av Tranflex. Visst händer det att vi hittar fel i översättningar, men inte så ofta att vi bytt leverantör.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Låter inte alls bra!
Vi har 100%-nöjd-kund-garanti och är du inte nöjd behöver du inte betala. Alla översättningar korrläses också av en annan översättare numera så detta ska inte kunna hända i teorin. Kan du inte maila mig info om vad ditt företag heter eller vilket uppdrag det gäller så ska jag titta närmare på det och se vad som kan ha gått fel och hur vi kan lösa det. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Detta uppdrag var ganska tidigt med vår tjänst översättningar och tyvärr innan vi erbjöd korrekturläsning som standard.
Vi erbjuder alltid 100% nöjd kund garanti nämligen så klagar man på kvaliteten är det ju inte smart för oss att säga att det kostar extra att få det bra (korrekturläst), eftersom vi erbjuder alla pengarna tillbaka om man inte är nöjd ![]() Har vi dock svarat så, är det fel av oss och det ber jag i så fall om ursäkt för. Vi kommer att kontakta kunden idag och se var exakt vi har brustit och hur vi kan lösa det. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Tranflex erbjuder också korrekturläsning som tilläggstjänst, men det handlar ju om att jag skickar en text på svenska och får den korrekturläst, och tillbakaskickad med förslag på ändringar (på svenska).
Översättningarna ska naturligtvis vara korrekta. Att det smyger in fel är inget konstigt, och vi har nyligen ändrat rutinerna för godkännande av texter (tillsammans med Tranflex) |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|