FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej, funderar på att öppna en klädbutik på nätet. Vilken är, enligt er erfarenhet, det genomsnittliga värdet på en kundkorg i modesegmentet?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Modesegmentet består av många segment, exempelvis barnmode, herrmode, sportmode, mode för storväxta damer, storväxtra herrar, flärdmode, ....
Det beror även till mycket stor del på vilken prisnivå du tänker fokusera på, och vilket urval av produkter du väljer. Precisera mer vad ditt kundsegment är så kanske det blir lättare att ge en uppskattning. Det här är väl en klassisk fråga: Hur långt är ett snöre? Det beior helt enklt på hur långt man vill att snöret ska vara, dvs du måste själv tänka igenom hur du vill att din verksamhet ska fungera innan man kan ge några jämförelser, eftersom det finns alla varianter från pyttelite till jättestort. Som jag alltid brukar påpeka så är allt beroende på vilken kund man riktar sig till, så man måste först definiera: - Vem är kunden? - Vad är kundens problem? - Vad är kunden beredd att betala för att lösa sitt problem? När du tagit reda på dessa tre viktiga grundpelare så kommer vi till nästa frågor: - Har jag en lösning på kundens problem? - Vilka alternativa lösningar har kunden (dvs i princip vilka konkurerande företag/produkter/lösningar finns det)? - Kan jag leverera? (med rätt kvalitet, i rätt tid, med lönsamhet?) Detta är generella frågeställningar man bör fundera på i alla verksamheter jag känner till. Senast redigerad av Conny Westh den 2010-06-23 klockan 06:01 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|