FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ni som pysslar med Twitter, Facebook och liknande har säkert koll på det här.
Jag har använt mig av Facebooks sharer (http://www.facebook.com/sharer.php?u=<url to share>&t=<title of content>) men det tycks inte gå att få sidan att bry sig om textparametern. Hur jag än gör hämtas metadata från sajtens Html och det blir lite problematiskt eftersom funktionen skall infogas på en sajt som egentligen inte har några undersidor som "vanliga" sajter har utan bygger på Ajax. Är det kört eller vad säger ni? Jag har noterat att t.ex. Aftonbladet har samma problem med att få in egen text. Senast redigerad av dAEk den 2010-06-12 klockan 20:09 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Facebook har börjat med egen Meta data nu kallat Open Graph protocol.
http://developers.facebook.com/docs/opengraph |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det verkar som att den lösningen också bygger på metadata i head-taggen och det funkar inte så bra (läs. inte alls) i mitt fall.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Har din sida inga undersidor alls? I så fall är det väl rätt att man kommer till huvudsidan (och får huvudsidans metadata på facebook)?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det är en sajt som bygger på en befintlig plattform och där är det mer eller mindre bara listor som syns. Innehåll fylls på när man klickar och har sig.
Varför finns parametern t om FB använder sajtens metadata? Nu har jag inte länken till dokumentationen men jag är rätt säker på att det står att man ska kunna ange godtycklig text. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Den parametern är väl till för vad som ska vara förifyllt i användarens eget textfält, typ "Kolla in detta!" har jag för mig.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Så kan det vara. Det skulle vara ok med statisk metadata om man kunde styra texten i inputfältet men det vill inte funka. Texten i &t=<text> används inte ö.h.t. Misstänker att det har funkat tidigare men att de ändrat något och kanske släpar dokumentationen efter.
Inga andra tips som kan tänkas funka utifrån mina förutsättningar? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Skapa en länk som fungerar för det givna indatat.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|