FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
hej.
I dagsläget har jag en väldigt bra plats på google som jag vill behålla. Däremot pingade jag nyss min sajt och den låg på 170 ms. Tänkte därför flytta den till en svensk server hos ett svenskt webbhotell. Min fråga är: Kan det här påverka min plats i google? Kanske har jag bra plats för att den är närmre google servern? Kan man se vilka google robotar som söker igenom min hemsida så man ser vart google servern ligger? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ska kolla upp det. Däremot verkar addressändringen gälla domänbyte på en sajt. Jag ska enbart byta host.
Senast redigerad av Lancelot den 2010-06-05 klockan 19:46 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det tänkte jag faktiskt inte på.. Jag kan tycka att det inte borde vara någon större skillnad, men jag vet inte alls hur mycket koll Google väljer att ha på varje domännamn och dess DNS. Men jag kan tycka att låg responstid borde vara viktigare för google än vilken ip den ligger på.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag skummade bara igenom frågan och reagerade på "Kanske har jag bra plats för att den är närmre google servern?".
Kort och övergripande kan jag säga som så att: - Om du riktar dig mot amerikanska kunder så är det ett dåligt drag att byta. - Om du riktar dig till svenska kunder är det ett bra beslut. - Finns dina kunder i hela Europa så kvittar det.... Google har inte en server, utan hundratals spridda över världen. Ligger din server i Sverige så är du minst lika nära Google som om du har en server i USA. Senast redigerad av kw_wasabi den 2010-06-06 klockan 04:10 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Gud vad bra! Då börjar jag med att flytta över ebutiken.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|