FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tjena!
Jag använder mig bl a av Pineberrys analysverktyg när jag kollar mina sajter. Den verkar inkludera typ plural osv när den kollar sökord och därför hamnar jag över 7% procent ibland. Kollar jag samtidigt på andra (iofs utländska) liknande tester så kommer de unika sökorden oftast inte över 5%. Frågan egentligen är om ex Google tittar strikt på teckensammansättning i sökord eller om de räknar ihop (som Pineberry verkar göra), singular, plural osv och att dessa tillsammans bildar densiteten på ett unikt sökord, är det någon som vet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Google känner igen böjningar av ord. Det räcker att kolla sökresultaten extra noga så ser du att Google kan fetmarkera början eller slutet av sammansatta ord, pluralis eller singularis.
http://www.google.se/search?hl=sv&so...=&oq=&gs_rfai= Denna sökning på "flaggstången" gör att Google fetmarkerar flaggstången, flaggstänger och flaggstång i resultatet. Jag tror inte dubehöver oroa dig för att komma över 7% ibland. Ligger du under 9-10% så borde det vara lugnt. Senast redigerad av kw_wasabi den 2010-05-31 klockan 15:17 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|