FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag letar just nu efter ett bra och helst lättanvänt program där jag kan skapa banners och göra reklam om mina produkter...
Är helt grön inom det här området, men har inte svårt för att lära mig nya saker. Vad har ni för tips? Förslag? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vad vill du göra? skapa banners? köpa annonsplats? skapa animeringar?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ja. Jag vill skapa banners. Jag vill helt enkelt presentera mina produkter på bästa möjliga sett i banners så jag sedan kan ha dem på olika annonsplatser genom t.ex. tradedoubler/ wn... Vet dock inte riktigt om det är animeringar jag är ute efter. Just nu har jag bara banners som roterar med hjälp av kod. Om ni har sett de banners som coolstuff har gjort så tycker jag dem är väldigt bra. Nu förstår jag att jag troligen inte kommer kunna göra sådana expert banners, men något enklare...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Det vanligaste verktygen är nog Photoshop eller Illustrator för att göra jpg och gifbanners.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Använd flash för att göra dina animationer. Sök på "tutorial flash banner" så hittar du en uppsjö med tutorials för några enkla animeringar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag använder mig av photoshop när jag gör banners, funkar utmärkt!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ni gör alltså era banners i photoshops och sedan får dem att rotera mha kod?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det är inte alltid man vill att en banner ska rotera etc? Men det går att lösa med lite kod om man vill det.
Jag använder ibland sliders när jag gör sidor, då används kod för att få bilderna att "slida" åt sidorna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag använder mig sällan av photoshop då jag inte har några kunskaper i det alls. Jag använder mig istället av ett annat program som jag inte minns namnet på för tillfället då jag inte är hemma... men det heter något i stil med LogoCreator. Google är din vän!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har hittat en del program genom google. Däremot bestämde jag mig för Photoshop till sist. Ska googla fram lite slide koder.
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|