FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hej, jag undrar om någon här är riktigt vass på photoshop. Testar en massa men får inte till det riktigt.
Om jag har ett dokument och vill uppge ett område på det om ett visst mått. Sedan vill jag enkelt kunna placera en bild där i utan att behöva manuellt lägga in den på plats. Finns det en sådan funktion och i så fall var? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Markera området och paste into kanske?
Vill du återanvända området så kanske det kan vara bra och spara din markering ifall det är besvärligt å markera. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Ja, men markering försvinner varje gång man klickar på dokumentet. Finns det ingen mer permanent lösning?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Kan inte phooshop direkt men du kan inte utnyttja "actions" för att skapa denna ruta automatiskt osv?
På samma vis som man kan göra ett batch jobb för att resiza massa bilder kan du skapa en ruta med en markering i. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Grejen är att det ska vara 3 exakta rutor i dokumentet. Sedan vill jag enkelt klistra in bilder där. Det är exakt storlek på rutan och samma på bilden.
Det kanske inte finns nåt bra sätt? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Gör en markering, högererklicka, klicka på "new layer from selection" (eller något i den stilen i alla fall), upprepa 3 gånger tills du har tre rutor på tre olika lager. Se sen till att du har det tänkta lagret markerat när du pastar in din bild.
(Var några år sen jag arbetade med photoshop, har försökt gå över helt till gimp så jag kommer inte riktigt ihåg vad menyvalet heter.) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||