FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag satt och skrev ihop en lång post igår där jag funderade om det fanns entreprenörer/mashup-kodare här som var intresserad av gratis content-data av intressant karaktär till sina projekt. Jag undvek egenreklam och skrev inga adresser eller dylikt i postningen. Jag postade det i Allmänt då det inte handlade om varken jobb eller betalt dylikt. Ett litet sammarbete mellan företagare med andra ord!
Så vips blev den borttagen! Man skulle i sådana fall bli glad över att få reda på varför man blir censurerad på ett forum som jag trodde uppmuntrade entreprenörsskap, affärsmöjligheter och sammarbeten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Även om man inte kan vara med, så är det utvecklade att läsa om hur andra tänker kring affärsutveckling, i allmänhet eller på webben. Eller, kan inte någon starta en online matchmakingtjänst för entreprenörer på nätet? Man får fylla i sina styrkor och svagheter, kanske olika utbildningar mm, och ge hintar om vilka projekt man har i pipelinen, och vad man vill ha hjälp med. osv, osv. Sen kan man söka på andra som söker och är öppna för samarbeten. Hade vart kul. Eller finns det? Jag tar gärna emot tips på det.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Jag läste din tråd och tyckte de lät klokt.
Tråkigt att den raderades. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Affärsmöjligheter? Samarbete? Själv antar jag att det är egenreklam utan tvekan. Ni delar ju inte ut datan för att ni är så "goda" utan kan på så sätt få ut mer ut av era kunder, samtidigt, som ni helst vill att datan skall visas gratis.
Tog admin bort tråden, kan jag hålla med om att det var rätt gjort. Anser att det faller under egenreklam oavsett om du skriver URL eller inte. Att skriva URL eller hänvisa till att skicka PM är exakt samma sak enligt mig. Fel av de att låta tråden komma tillbaka från papperskorgen! --- |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Samarbeten är intressant, men det där inlägget ser bara ut som letande av affiliates, i princip (dock såg jag ingenting om pengar, när jag skummade igenom inlägget).
En sektion för samarbeten (stavas med ett m för de som undrar) vore intressant men då bör det finnas tydliga regler på vad ett samarbete är. En site/butik som letar affiliates borde inte räknas som samarbete imo. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Citat:
Vare sig rena leverantörer elelr kunder får vara involverade för att det ska vara ett "samarbete" mellan entreprenörer. Afiliates hör inte till den kategorin. Deta är min tolkning och definition av begreppet "samarbete" i detta kontext. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|