FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tjenare.
Det var nog 2088, jag tjänade ca 6k genom tradedoubler. Och på det hade dom dragit sin del, och skatt. Jag har bara fått ca 3 k av dessa pengar då alla här vet att på tradedoubler&andra affiliate program är det nästan fifty-fifty. Hur skall jag nu få tillbaka mina skattepengar? Jag har inga anställningsbevis eller sådant utan är det äns möjligt att försöka få tillbaka mina skatte pengar som skulle röra sig om några hundralappar eller något? Tacksam för svar, :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tradedoubler som alla andra betalar skatt enligt tabeller som betalas till skatteverket. Har du sedan vid avstämning på hela året hos skatteverket överskjutande skatt betalas det alltså ut, annars inte. Av skatteverket alltså.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag förklarade inte tydligt i mitt första inlägg, men jag hade ingen annan inkomst det året och hade då inte tjänat över 18 200 kr eller ngt, då man betalar skatt...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Svaret är detsamma. Om du har betalt för mycket skatt, så borde skattemyndigheten ha betalat ut det till dig. Dock pratar du om 2008, och då borde du ha fått skatt tillbaka 2009. Vill du ha svar på dina frågor i form av siffror, så skall du nog kontakta skatteverket.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Administratör
|
Tjänar man under ~18000 (gränsen är lite olika om jag har förstått det rätt) så deklareras det automatiskt, och du borde få dina pengar i slutet av augusti om du inte har ett företag. Då kommer pengarna istället i december.
Eftersom att Tradedoubler betalar arbetsgivaravgift på pengarna har skatteverket redan alla uppgifter färdiga. Om du ändå inte har fått dina pengar tycker jag att du borde besöka ditt lokala skatteverket-kontor, eller helt enkelt ringa skatteverket.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack alex, jag tror nog jag ska ringa skatteverkets kontor på måndag/torsdag.
Vet inte bara vad jag ska säga till dom utan att bara säga: 2008 tjänade jag si o så, jag har inte fått mina pengar, när ska jag få dom.. Är nämligen inte så bra på att prata mot sådanna företags personer ^^ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
2008? Då borde du ju ha fått det förra året precis som Terabyte skriver och vad du deklarerade för 2009 ska du kunna se mha. e-legitimation på Skatteverkets hemsida.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Som Westman skriver ovan är det väldigt smidigt att logga in på skatteverkets hemsida med e-leg.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har inget e-leg?
Jag fick skatt förra året, men det var 2008's. Men det när jag tjäna dom dära 6 k , det var 2006, 2007 borde jag fått dom pengarna men fick aldrig det. Blanda ihop det lite, ursäkta mig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tror att om återbäringen/skulden är tillräckligt liten sparas den till nästa år. Du kan alltså ha fått 2006's skattepengar vid nästa in / utbetalning.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|