FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Är på jakt efter en ny redovisningskonsult för min enskilda firma just nu och tänkte kolla med er vad era konsulter brukar debitera per timma?
Min förra tog skyhöga 590 kr/h exkl! Så jag bestämde mig för att byta i år. Tipsa även gärna om era konsulter ni som bor i Göteborg och om ni vill, lämna era namn, för referens. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Bokföring 450 kr/h. Rådgivning (skatt mest) 800 kr/h.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tänk bara på att det inte är timpriset som är det viktiga utan den totala kostnaden. Den som har lägst timpris kanske är mycket långsammare så att slutpriset ändå blir högre.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är att lura sig själv att enbart stirra sig blind på timpriset när man pratar om tjänster. det är inte lika enkelt som att köpa ett kila skruv som att köpa en timme redovisningskonsult....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
590 kr/h exkl! är inte högt, men såg just att du sökte webbutvecklare för 150:-/h så då förstår jag dig att det känns dyrt.
Under 500:-/h kan man knappt leva för. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Så det är väl som ni säger, han var långsam. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
12 000 per år är ju gratis
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Citat:
360kr i timmen är ju billigt men i slutändan blev det ju svindyrt när han tog 3-4 ggr så lång tid på sig. Senast redigerad av Danielos den 2010-04-21 klockan 23:23 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Jag har sagt att det är för mycket och att dom måste se över de 2 sista fakturorna, men jag tror det är svårt att göra så mycket mer än att byta redovisningskonsult, gränsen för när folk tar oskäligt betalt är ju otroligt hög. Vad jag kan anmärka emot är att båda fakturorna kom den 14:e april och den första fakturan var daterad 20091231, dvs nästan 4,5 månad gammal, någon som vet hur länge efter man kan skicka fakturor efter utställande datumet?
Senast redigerad av Danielos den 2010-04-22 klockan 09:08 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|