FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej! Jag funderar över hur .TK domäner fungerar i t.ex Google. Rankas dessa domäner oerhört lågt ner eller går det att få upp dem? Vet att det tillhör någon ö, typ Tokelau.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det beror nog på i vilket land du vill ranka bra, google.se/.com/.dk. Jag mistänker att .tk inte är bra på Google.se, har dock inte försökt med någon .tk.
Om det går att välja språk i Webmaster Tools för .tk-domäner så är det antagligen en stor fördel. Glöm heller inte att sätta META-language till aktuellt språk. Då kan det hända att Google ser sajten som svensk (om så är fallet) och ger den en bra placering trots tld:n. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Se upp med gratis .tk har hänt mig två gånger att domän som rankar väldigt högt upp på eftertraktade sökord har gått över till en "ny ägare" som kör parkeringsreklam, helt utan förklaring. Det har inte berott på att hitsen på domänet gått under 25/månad. Att köpa ett .tk tycker inte jag lönar sig, bättre med riktiga domännan som inte kostar mer eller har förhöjd malware varning i allmänhet.
Jag har fått upp en del .tk högt på google, men dessa har sedan oförklarligt gått över till någon annan som kör parkeringsreklam. Undviker dem därför nu helt och hållet! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|