FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Jag funderar på att köpa en sajt av en holländare. han har visat pagerank av analytics och han har visat printscreens av andra affiliatenätverk. Finns det några mer sätt för mig att se att detta är en seriös säljare? Vad bör jag tänka på vid ett köp.? Är jättetacksam för tips! Senast redigerad av tartareandesire den 2010-04-12 klockan 23:14 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Hm.. En sak du kan kolla upp är hur myckets posts han har, hur länge han har varit medlem och eventuell rating. (förutsatt att det finns sånt att kolla upp) Kolla upp hans rykte med andra ord.
Sen beror det ju på hur stora summor det handlar om. Ska du köpa en sajt för 1miljon vill man kanske ha lite mer kött på benen än forum posts ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Okej, tack det är ett bra tips. Är det någon mer som har några förslag.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Allt beror ju på köpesumman. Handlar det om 1000 kr så borde lite sökningar räcka, handlar det om 1m så kanske man bör träffas.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Många Holländare är väldigt noga med den personliga integriteten.
Så snart du har betalat kan du kallt räkna med att han är omöjlig att få tag på. Om det nu skulle visa sig inte stämma skiljer han sig från majoriteten av alla Holländare och andra nere i Benelux-länderna... och så kan det givetvis vara. Jag hade aldrig handlat nåt av en Holländare. Är det mindre pengar, "not a big deal", gör jobbet själv. Är det större pengar, inte värt risken. Kan du verifiera hans identitet? Arbetar han på ett företag? Kan du se e-post och telefon till hans chef? Kan du tala med hans chef eller kollega? Sånt kan du kolla! Lycka till! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Visst ska du var försiktig (särskilt om det handlar om en större summa) men det gäller oavsett om säljaren är från Sverige, Holland eller Bhutan.
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
/ Z (som bott i Utrecht och har en Nederländsk sambo) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
I analytics och flera av de annonsnätverk som finns så bör du inte nöja dig med bara en printscreen, du kan gott be om att få kontoaccess, eftersom att man kan ge access till flera users i samma konto.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det förslaget gillade jag. Det är så otroligt lätt att ge access åt en annan person utan att denne kan fippla med kontot. Man kan dessutom enkelt ta bort denna personen från listan över användare när man så önskar.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|