FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hallo.Behöver lite hjälp.Börjar bli mycket password att komma ihåg
så har Ni någon bra tjänst där man kan spara allt viktigt på något externt ställe och med bara ett password.Har googlat lite men skulle vilja ha tips från någon här som använder det och vad Ni använder. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
1Password rekommenderar jag. Det är dock ett program som ligger på din dator, men du kan synka det med t ex din iPhone eller Android telefon så har du dom alltid med dig.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Ett annat liknande program för Windows (och med ett tillägg skall det funka för Mac & Linux): http://keepass.info/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för svaren,hittade faktiskt en till som heter roboform som verkar bra med.Sorry glömde skriva vilken browser.firefox och ie,växlar ibland.Jag menar alla lösenord till allt möjligt.VAd är Era synpunkter om att spara password i webläsaren,får väl anses vara riksfyllt eller?Men ibland är man lat,jag i alla fall och sen helt plötsligt så har man glömt lösenordet för man har inte skrivit in det på ett bra tag, puhh att man aldrig lär sig.Ok tack alla kom gärna med fler förslag.
Senast redigerad av barje47 den 2010-04-07 klockan 15:23 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Efter 30-dagar blir gratisversionen av Roboform väldigt begränsad:
http://www.roboform.com/why-pro.html Om du vill ha en webbläsarlösning är Xmarks bättre. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vore kul att ha ett program likt code memo i sony ericsson mobiler där man alltid får tillbaks ett svar men rätt svar kommer endast fram vid rätt lösenord.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|