FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Goddag allesammans!
Jag har gjort en hemsida åt min flickväns UF-företag. Nu är den i princip klar, och behöver er hjälp att bedöma om den blev bra och gav den nödvändiga informationen. Jag skulle vilja veta vad ni tyckte om designen, om ni förstod direkt vad sidan handlade om osv. Ni kan även kommentera av ni tycker om idén, men den kan jag tyvärr inte göra något åt ;D hehe URL: http://putonuf.se Ha en trevlig dag! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Fattade inte direkt vad den handlade om. Kanske skulle finnas en t-shirt eller liknande på framsidan?
Sidan är väldigt snygg och proffsig dock tycker jag den gråa bakgrunden är lite stark vilket ger ett lite "smutsigt/rörigt" intryck. Men det är bara en detalj ![]() Sloganen kanske ska belysa vad man gör för välgörenheten... typ T-shirtar för välgörenhet eller T-shirtar som hjälper... ja eller liknande så man fattar vad man säljer. Men annars tycker jag den var väldigt fin. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Slogan ingår inte i själva loggan, så den får jag ändra hur mycket jag vill. ![]() Tack för att du tog dig tid att hjälpa mig! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Det finns fortfarande text som behövs redigeras. Ser ni några stavfel eller grammatikfel, så kommentera gärna!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vad betyder b:et efter "UF"?
Vad för sorts tryck är det på t-shirten? Varför bara skänka 30 av 150 kronor? Jag tycker det ser ut som bilden på t-shirten är ryggen och inte framsidan, ska trycket vara på baksidan av t-shirten så bör det stå. Kommentarer följer i kursivt inom parantes. "Om PutOn UF" PutOn är ett UF företag som bildats av sex stycken. Fem tjejer och en kille, som vill bidra till något bra här i världen. (Personligen skulle jag föredra: PutOn är ett UF-företag som bildades av fem tjejer och en kille som vill bidra till något bra här i världen.) Därför har vi startat PutOn, ett företag som säljer snygga t-shirts för att skänka en del av vinsten till välgörenhet. ("en snygg t-shirt" borde det väl ändå stå eftersom det bara är ett motiv...) Vi på går på Rekarnagymnasium på Handelsprogammet. (handelsprogrammet på Rekarnagymnasium i STAD.) Vi bryr oss om varandra och andra människor, därför startade vi detta företag som en instatts (insats) till att hjälpa alla människor där ute som lider. (Lider av vad?) Sen bör det vara: Marknad- och försäljningsansvarig Inköp- och produktionsansvarig Kontor- och administrationsansvarig På kontaktsidan behövde man inte fylla i något när man ville skicka ett meddelande, dessutom skickades man helt fel (till http://puton.se/Undersidor/KontaktTack.html). Kartan på sidan är lite underlig tycker jag. Visst förstår jag att det ska markera att det är där företaget är aktivt, men det verkar ju som man kan trycka på staden för att få reda på något. Annars gillade jag själva designen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||||||
|
|||||||
Medlem
|
Oj! Tack så mycket för uppmerksamheten!
![]() Jag skall försöka besvara allas kommentarer så noga jag kan! Jag ber om ursäkt att jag inte har varit inne på wn fören nu, men de var för att jag drog iväg till heron city igår. Men nu ska jag ta tag i detta! Vi börjar med: Jag la in ett Beta märke på loggan för att visa dom att detta bara är en beta version. Att den inte var klar.. Jag tog bort märket nästan direkt efter att jag la upp sidan här. Så den är redan borta. Borde ha laddat upp den nuvarande versionen .. Men den skiljer bara sig med Beta-märket.. Men bra att du sa de! Den är borta! Trycket ser du både på förstasidan och på informationssidan. Du har även en förklaring vad trycket innebär på informationssidan. Tycker du att jag borde göra om och försöka tydliggöra detta på ett bättre sätt? Eller hade du bara missat att läsa? Dom hade tydligen hittat något tryckeri som var relativt billigt enligt dom. Tryckeriet tar lite mer än 100kr per t-shirt för att trycka. Så dom skänker 30kr av 50kr. Dom måste ju också gå i vinst och kunna betala reklam och så vidare. ![]() Citat:
Citat:
hm, smart tänkt! (vad bra att de finns hjälpsamma personer!) Citat:
Får tänka ut något smart och klyftigt i den meningen.. Citat:
![]() Citat:
Citat:
Tack Hjorten för all bra kritik! Ska verkligen ta åt mig av allt! ![]() |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det jag undrade över är vad för sorts teknik som används. Utifrån bilden att döma ser det helt enkelt ut att vara en bild i lossy format (jpg, png) som stryks ut på t-shirten, snarare än screentryck och liknande.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Oj du jag vet inte.. Jag själv har inte sett själva t-shirten faktiskt.. :/ Men jag kan försöka ta reda på de!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det framgår inte så jag får väl fråga: har de fått klartecken för detta från Hjärt-Lungfonden?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Men tack för upplysningen! |