FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag jag undrar hur jag kan fånga upp alla "kvarvarande" url'er i min .htaccess-fil och peka dom mot en specifik url utan att skicka med dess url-variabler typ "?info=", jag vill få bort dom....
nu kanske jag är dum men jag kommer verkligen inte på det tack på förhan ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Hur ser det ut idag och hur vill du att det ska se ut?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
jag har en ganska lång .htaccess-fil som ser ut typ såhär
RewriteRule ^segelbat index.php?type=segelbat [L] RewriteRule ^gummibat index.php?type=gummibat [L] RewriteRule ^batmarknad index.php?type=batmarknad [L] RewriteRule ^nyheter index.php?type=nyheter [L] RewriteRule ^batlankar index.php?type=batlankar [L] RewriteRule ^gasthamnar index.php?type=gasthamn [L] det är bara ett utdrag men efter alla dessa rader (när ingen av de jag har skrivigt passar in) skulle jag vilja ha en rad som redirectar till startsidan utan $_GET-variabler någon som har en lösning? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Börja med en redirect för allt, till din 'skräpmottagarsida'. Lägg dina övriga redirects, som nu blir undantag, därefter.
Tror jag.. iallafall.. nu kanske det är jag som missat nåt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det känns rent spontant som att det vore en bra idé för dig att skicka vidare alla url:er till index.php? Sedan kan du hantera felaktiga url:er där.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-01-07 klockan 14:55 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kod:
RewriteRule ^(.*)$ index.php?type=$1[L,QSA] PHP-kod:
|