FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag är intresserad av en svensk, stabil leverantör som erbjuder managed hosting. LAMP-miljö. Gärna VPS där man snabbt kan växla upp när det behövs.
Är inte intresserad av att sköta om servern/VPS:en, utan vill ha en leverantör som sköter det åt mig. Kommer att använda servern till egna projekt samt kunder vi utvecklat lösningar till. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Finns många operatörer.
Har du funderat om du vill att vps ska bygga på citrix eller vmware? Ofta kan man ju portera mellan de olika om man sedan vill växa, men alltid enklast hålla sig till en virtualiserings hypervisor ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() Citat:
Har mycket bra erfarenhet från Ballou också, väntar på att få besked från dem på vad de kan erbjuda. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag kör managed med glesys. De sköter det galant och det är som att ha en egen tekniker som meckar med ens server. Kostar en del men det är det värt för att slippa huvudbry.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tror Admax erbjuder den här tjänsten också.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är faktiskt rätt få som erbjuder en "riktig" managed. Alla säger ju att dom kan ta ansvar för servern bla.bla osv. Men när man sen frågar om SLA, om jag kan ringa dom 3 på natten och be dom installera en ny version av MySQL så blir det inte lika roligt..
Prislappen är ju också en annan sak, om en server kostar säg 2.000 / månad så får du lägga till ytterligare kanske 5.000 / månad för att få den managed. I dom fallen jag varit inblandad så har det varit bättre och ta en konsult som sköter managed delen, det kommer inte kosta dig 60.000 om året. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Jag tycker även du kan prova att leta efter klustrad hosting, dvs du behöver aldrig ta en vps i brist på datakraft eller prestanda, utan en vps behövs bara om webbkontot inte har den programvara du kräver. Finns någon eller några i Sverige och en hel del i USA
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi kör på Levonline med en virtuell server där dom sköter allt. Vi laddar bara upp saker via FTP och importerar databaser till databasen. Dom sköter all installation och drift samt installerar och konfigurerar nya saker vid behov.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|