FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag funderar på att sälja seglarliv.se med dess innehåll. Det är ett forum för seglare (med bloggfunktioner o.s.v.). Jag spenderade cirka ett sex månader, dag & natt för att bygga det. Det bygger i grunden på en IP.Board forum plattforum (licenser för IP.Board och IP.Blog ingår), men jag har i princip ändrat om alla koder. Mitt mål var att bygga det "ultimata" forumet - d.v.s. funktionellt, lättanvänt, snyggt och rätt för min målgrupp. Men när jag väl var klar med sidan "hann" jag av olika anledningar aldrig göra ett försök att dra igång det (jag började studera o.s.v. istället) och det hela har nu legat på is i över ett halvår, därför funderar jag på om det är bättre att jag säljer det till någon som kan ta hand om det istället (tråkigt om allt jobb var i onödan annars). Jag tror att forumet har möjlighet att bli en bra (och i längden relativt passiv) inkomstbringande källa genom annonser (och kanske försäljning av båtprylar eller båttidnings-prenumerationer m.m. senare), om någon bara har har tid och lust att dra igång det hela. Dvs marknadsföra och få igång diskussioner osv. Seglare är en bra och köpstark målgrupp som har mycket gemensamt att diskutera. Vid intresse så är ni välkomna att ge bud. Ett alternativ till att sälja sidan skulle vara om det finns någon seglarintresserad person där ute som vill vara partner med mig, d.v.s. att vi drar igång sidan tillsammans och därefter så delar vi på inkomsterna. Kort om mig själv; jag är 22 år och har seglat enormt mycket i mitt liv, läser just nu civilekonomprogrammet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Seglar du fortfarande och är aktiv inom denna livsstil/hobby? Du skrev att du ev. var intresserad av ett sammarbete, berätta gärna lite om vilken roll du skulle vilja ha i ett sådant sammarbete och vad du förväntar/önskar dig av en partner. Lycka till med studierna. mvh. /T |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Inkomster?
Besökarvolymer? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Kan berätta lite om min bakgrund, så blir det lättare att få en uppfattning. Min uppväxt består av segling varje sommarlov och dessutom så har jag seglar runt jorden under tre år, runt i medelhavet under 1.5 år och till nordpolen. Jag har också själv haft flera jollar och senare jobbat som seglarinstruktör. Just nu så brukar jag låna min storebrors båt varje sommar och segla någon vecka med kompisar. Dvs, jag har ingen egen större båt ännu. Via min familj så har jag också mycket "kontakter" i seglarvärlden (mina föräldrar har bland annat skrivit två böcker och hundratals artiklar samt gjort radioprogram och hållt mängder av föreläsningar om segling), de stödjer gärna idéen. Angående ett partnerskap så är jag öppen för en diskussion. Min tanke är att partnern bör, åtminståne till att börja med, ta huvudansvaret för att dra igång sidan med tanke på hur mycket arbete som jag har lagt på att bygga sidan (även om jag också är med och hjälper till). Dvs det behövs någon som har energin och lusten att dra igång det nu i början. I längden får vi dock självklart dela på arbetet, men tanken är väl också att sidan i längden bör blir allt mer självgående (dvs medlemmarna sköter själva diskussioner osv) förutom speciella uppdateringar m.m. Sedan ska det helst också vara någon som är kunnig och gärna intresserad av segling. Dels för att det blir roligare för person, och dels för att det blir lättare att starta diskussioner m.m. Det ger också ett trovärdigare intryck om personerna bakom sidan själva är duktiga inom segling. Är du själv eventuellt intresserad? Som sagt så har sidan aldrig blivit "startad", dvs ingen marknadsföring eller försök att dra igång sidan har gjorts, därmed har den som du kan se knappt några inlägg eller medlemmar och heller knappt någon besöksstatestik (2500 besök och 12000 sidvisningar sedan den öppnades för över sex månader sedan). Senast redigerad av Boye den 2009-11-30 klockan 19:32 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|