FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej WNare!
Gav upp mitt förra projekt då jag tyckte designen var allt för "överdriven" och klumpig. Började på en ny för någon dag sedan, har inte slicat klart den men söker feedback på formgivningen, typograferingen etc. Har inte gjort solrosvektorloopen helt själv, dock moddat den så den skall passa in. Boxikonen har jag ej heller gjort, men går ju att byta ut mot något annat snyggt! Vill även ha lite tips på snygga javascript man kan slänga in, gärna jQuery då jag håller på att lära mig det just nu. Tack för mig! Edit: http://wellox.com/project/chbl/ Senast redigerad av WeaZear den 2009-11-05 klockan 19:14 Anledning: Glömde länken till designen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
All grafik är mycket snygg!
Det som jag tycker inte fungerar är: Bilden i headern? jord och rötter längst upp? känns som det skulle passa i en footer istället. Blicken dras liksom uppåt men inget finns där. Content och ladndskapet ser bra ut! men det känns som om det tar slut där? "Golvet" är alldeles för stort på höjden, krymp den delen markant. så att man inte tror att sidan är slut efter "landskapet" iaf är det så för mig i denna upplösning 1440*900. Du följer ett ganska fast designmönster med skarpa kanter och hörn, tills vi kommer till kontaktformuläret? i mina ögon pasar det inte in. visst, runda hörn. Men hoppa över inner shadow. Men som sagt Snygg grafik. Slipa lite på upplägget bara så ska du se att det där blir toppen! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
mycket snyggt, en tanke bara, lite mer flyt mellan sektionerna? när jag sitter här på min minsta laptop (12") så såg jag inte först att det var mer av sidan, jag skrollade ner av slump och såg att det var mycket mer än det vita med dom blå pilarna. det upplevs nästan som att det är 3st separata designer som ligger samman i rad. Jag är dock övertygad om att det ser ruskigt bra ut på en stor skärm.
som Jonas och björn säger. Trä-partiet i botten känns lite stort (högt), formuläret skulle behöva samma struktur som du har i resten av sidan. Dom blå pilarna borde ha en funktion (kanske jquery slider över dina senaste projekt?) Men som sagt det är väldigt snygg design och bra detaljnivå ! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
- Snygg grafik, men jag gillar inte heller rötterna i headern.
- Känns som om de blåa pilarna åt sidorna borde ha en funktion om de finns där. - När man skrollar neråt ser det ut som tre olika delar som inte passar ihop. - Kul och snygg effekt att det skrollar ner när man klickar på något i menyn. - Kontaktdelen ser lite tråkigt ut (inte själva formuläret, men all text). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
Tack för era bra och vettiga synpunkter, man blir ju alltid "hemmablind" när man sitter och formgiver. Tanken var att man skall använda navigeringen för att ta sig till de olika "delarna" på sidan, därav de skarpa skillnaderna på de olika delarna. Skall göra om kontaktformuläret till kantiga rutor istället för rundade hörn, tänkte på att det skar sig mot resten av designen. Skall se om man kan hitta på något snyggare och ha i headern än jord. Skall jag kanske skippa träpanelen och köra med kanske en svart bakgrund? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker det var snyggt med träpanelen, bortsett från att det som sagt ser ut som olika delar som inte passar ihop, men det skulle väl kvarstå även om det är svart.
Kanske om man får se rötterna på solrosorna, och ha jord som bakgrund till mittendelen? Och kanske berg som bakgrund till kontaktdelen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Gjorde sedan som du sade med jorden under solrosorna, jag tyckte det passade bra. Något tips på en snyggare header kanske? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Header vet jag inte, men jag tycker det blev bättre nu än innan i alla fall.
Hur blir det om du låter jorden fortsätta ner istället för att ha svart bakgrund? Bilden på dig är suddig, och det är grejer som stör i bakgrunden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Har ingen konstruktiv kritik, väldigt snygg sida och fint upplägg.
Lycka till i framtiden ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nu blev inte just detta så snyggt, men du förstår min tanke i alla fall!
Bild på förslag Gör något lite roligare helt enkelt. Bilden på himlen i headern passar inte in riktigt då det är ett fotografi och resten är illustrationer. Jag tror det blir bättre om du kör på ett upplägg liknande det jag länkade där du är mer konsekvent ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|