FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Är det bara jag som inte kommer in på samports webmanager,inte heller får jag upp någon annan av samport sidor?
detta sen 14 tiden idag. ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Du är inte den ende.
Inga order med Samport sedan kl 14 heller idag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja dom har stora problem. Jag fick ett automatiskt meddelande från dem på eftermiddagen igår:
Systemet står inte helt stilla just nu men vissa upplever att vårt system är onårbart. Var god och uppdatera era DNS uppslag om ni har möjlighet för att upprätta en ny anslutning mot Samport. Systemet står inte helt stilla just nu men vissa upplever att vårt system är onårbart. Var god och uppdatera era DNS uppslag om ni har möjlighet för att upprätta en ny anslutning mot Samport. UPPDATERING: En stor internetleverantör har förnärvarande problem med sitt nät i Stockholmstrakten. Detta kan leda till att er internetuppkoppling kan bli påverkad. Samports system är fortfarande igång som vanligt. Jag testade att uppdatera mina DNS:er men kom fortfarande inte åt samports webmanager. Sen upptäckte jag att inga kunder kunde slutföra sina kortbetalningar och det eftersom inte dom heller kommer åt samports sida (dit dom skickas för att slutföra köpet). Jag gick miste om en massa beställningar och endast 1 valde ett annat betalsätt....Inte bra. Ingen som har fått reda på något mer? Jag upptäckte detta lite för sent för att hinna kontakta supporten i tid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Ok, Fick ett nytt utskick:
UPPDATERING: Fiberavbrottet hos IP-Only är beräknad till att bli färdigreparerad kl 9.00 idag. UPDATE: The fiber disruption at IP-Only is estimated to be repaired at 9.00 A.M today. Konsekvens: (Impact) De flesta terminal betalning och WebManagern är tyvärr inte tillgänglig förräns ISP är färdig med repareringen av fiberavbrottet. Most of the terminal payment and WebManagern are not available until ISP has finished the repair of the fiber disruption. Så det har legat nere sedan kl.14.00 igår. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för infon, har blivit utskälld av kunder pga detta, alltid lika kul med personers förståelse för tekniska problem...
Hoppas på att 09.00 inte blir 19.00 bara |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Några har jobbat i natt iaf...
2009-10-29 08:11 En ny svets skickades ut då den som användes var defekt. Ny beräknad klartid: 10:00 07:13 Ny beräknad klartid 09:00. 03:15 Skarvning av fiber är pågående, men tar längre tid än beräknat. Kunder uppdaterade per mail. Ny beräknad klartid: 08:00 03:15 Skarvning av fiber påbörjad. Beräknad klartid: 06:00 01:10 Grävningen drar dessvärre ut på tiden. Teknikerna på plats uppskattar att skarvning inleds klockan 03:00 och att det ska ta ca 3 timmar att skarva kabeln. Kunder uppdaterade per mail. Beräknad klartid: 06:00 00:30 Nya skarvbrunnar håller på att grävas, ny fiber finns på plats och skarvning av fibern skall inom kort påbörjas av två skarvlag. Inväntar en ETR från teknikerna på plats. 21:30 Grävare behövs och är på väg till platsen. Beräknad klartid: Ej bekräftad. 20:00 Avbrottet är nu lokaliserat och tekniker har påbörjat inspektion. Kunder uppdaterade per mail. Beräknad klartid: Ej bekräftad. 18:00 Information till kunder har skickats ut. Beräknad klartid: Ej bekräftad. 17:50 Tekniker är på väg till skadan. Beräknad klartid: Ej bekräftad. 17:30 Fiberbrott konstaterat. Avståndet till skadan inmätt med OTDR-mätning. 17:15 En andra mätning kommer strax påbörjas ifrån det andra hållet. Beräknad klartid: Ej bekräftad. 16:50 Tekniker meddelar att en första mätning är klar. Beräknad klartid: Ej bekräftad. 16:30 Tekniker förbereder mätning. Beräknad klartid: Ej bekräftad. 16:15 Tekniker är på plats och kommer strax påbörja mätning. Beräknad klartid: Ej bekräftad. 14:30 Tekniker är skickad. Beräknad klartid: Ej bekräftad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har inte haft internet/telefoni/fax sedan igår vid 14.00 igår pga av det här...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
för risken att låta tjatig och inta någon "annans" roll här :P...
men om en fiber går ner.. och allt dör.. är det bra setup av sitt nätverk? tycker samport som faktiskt är en så viktig tjänst för sina kunder att de borde ha sin utrustning där saker och ting inte påverkas av ett kabelbrott. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Yup, fått många goa utskällingar per mail från kunder som frågar om deras pengar inte duger hos oss och att de går någon annanstans.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|