FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Om jag vill ta emot en check från ett internationellt affiliateföretag, går den att lösa ut i Sverige eller måste jag ta utbetalningen på annat sätt? Hade varit skojj å för en gångs skull gå å lösa ut en check ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Bankerna kan lösa in checkarna.
Hör med din bank om detta. Det är ofta en hög avgift. Sök i forumet ang. google checkarna. Finns ett antal trådar om detta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för svar. Ska lära mig söka i forumet nästa gång
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
skaffa dig en bra kontaktperon på din bank. Utan det kommer banken inte gärna vilja lösa in det, dessutom kommer det att skickas på inkasso innan du får in dina pengar, kostar mycket samt tar ca 2 veckor..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Handelsbanken ville ha 600 kronor för att lösa in en check jag hade för flera år sedan, checken var på 625 kronor. Jag struntade i det.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag läste bara fabian's post och missade att det var en internationell check det handlade om.
Visst kostar det att lösa in en utlänsk check här i staterna. Men det beror lite på i vilken valuta den är utförd i. Om du har en check från en svensk bank och den är i dollar så kostar det c;a $2.00 (14 kr) att lösa in checken. Är valutan i SEK så kostar det runt $25 (175 kr) har jag för mig. Jag kan skicka en check från min amerikanska bank i svenska kronor. Hur mycket kostar en sån att lösa in i sverige? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Administratör
|
Jag är rätt säker på att kostnaden ligger någonstans i kontakten med den amerikanska banken. Egna kostnaden på en av Sveriges största banker för att lösa in en amerikansk check utförd i dollar ligger (eller låg för ett par år sen iallafall) på runt 80-90kr. Kostnaden för valutaväxling är ingen alls, eller till och med negativ då de har en bättre växlingskurs än den som ges mot kund.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
|||
![]() |