FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Hej alla,
Brottas just nu med ett i mina ögon rätt svårt problem och tänkte höra om någon här på WN har några tips... Jag driver sedan många år en relativt välbesökt svensk webbsida och behöver på förekommen anledning/i förebyggande syfte försöka få någon sorts uppfattning av värdet på sidan. Med många trogna besökare under flera år men pga tidsbrist mycket lite prio på ekonomisk vinning så är det svårt att själv göra en uppskattning baserat på traditionella tillvägagångssätt, dvs se tillbaka på vinst, omsättning osv. Det handlar ju mer om potential, möjligheter och att sätta värde på år av utveckling av ett rätt avancerat system. Min fråga är enkel: Vem i Sverige vänder man sig till för en seriös värdering? Mycket tacksam för alla tips! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Värdet på en webbsida är mer vad någon är villig att betala och vad du är villig att sälja för.
En damklädes affär för mig är värd 0kr eftersom det inte intresserar mig, men en herrklädes affär kan vara värd miljoner. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag önskar att det fanns någon standard eller mall där man utgår från hur länge sidan har funnits och besökare, sidvisningar avgör värdet. Så är det tyvärr inte. Domän, möjligheter och annat avgör värdet. Jag brukar alltid säga att webben är inte som en vanlig affärsöverlåtelse. Branschen är ny och svår att bedöma. Det enklaste är förmodligen att visa statistik på ex. wn och url så får du nog många tips på värdet.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|