FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Ev. kommer jag göra en kort visit i ett U-land som har kass internet, finns det en leverantör som kan erbjuda världslig täckning med bra hastighet? Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vilket land? I de U-länder jag besökt har det aldrig varit problem med internet via internetcaféer eller internet på hotellen.
Men om du letar efter en leverantör som ska förse dig med stabilt och snabbt internet i exempelvis Somalia så tror jag du får resa runt med en NASA-byggd bild med en stor parabol på taket. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Det var faktist afrikas horn jag tänkte resa till. Såg att de hade "radio" internet, vad det nu är. Så de finns ingen annan lösning?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Om nån har ett förslag så är det bara hojta. Jag ska kolla vidare efter lösningar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Etiopien/Eritrea
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
I Eritr så delar landet på 2 mbit. En vän har internetcafe där, ibland funkar internet, ibland inte
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har väldigt svårt att tro att hela landet delar på 2mbit...
Jag vet att nigeria har vass lina iaf, med tanke på delen spam och dylikt som kommer därifrån ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har liten erfarenhet av internet i U-länder. Priserna ligger betydligt lägre runt 10$ per månad, vanligt förekommande att det även ligger ett maxtak på 2gb.. Förvänta dig ingen vidare lina då 2mbit är det ballaste du kan sitta på. Vanligt är 0,5 mbit. Ingen infrastruktur så med radio menar att man sätter två antenner mellan exempelvis en som köper linan i till byn/staden genom luften och fördelar det sedan till byborna genom att sätta upp en riktad antenn mot "leverantören".
Vidare har jag väldigt dålig erfarenhet av U länder och bredband då du i princip inte kan jobba ett vanligt pass utan att strömmen går ner. Även om du har alternativ el-lösning så kanske leverantören saknar det. Förbered dig på att din granne/isp inte har en aning om tekniken han använder. Inget konkret men lite att ställa sig in på. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|