FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Har försökt få ett grepp på det här med affiliate marknadsföring ur en annonsörs synvinkel.
Så frågan är då: Vad är det som gör en annonsör duktig på att aktivt arbeta med affiliates(direkt eller genom nätverk) till skillnad från en annonsör som är mindre duktig?? Hoppas någon som är vass inom affiliate marknadsföring som annonsör, varför inte nån från själva nätverken som skulle kunna hjälpa till att klargöra detta. Kanske med en punktlista på vad en duktig annonsör gör själv för att optimera sin affiliate marknadsföring och inte lämna allt i händerna hos annan? Need some light FrankW Senast redigerad av frankw den 2009-08-28 klockan 03:03 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det går verkligen inte att bara bestämma ersättning och luta sig tillbaka.
Först skulle jag vilja säga, starta inte ett affiliateprogram om din sajt är helt ny utan stats som visar din konvertering. Dina affiliates har nog ingen lust att vara testpiloter åt ditt nya projekt. De vill kovertera från dag 1. Nu vet ju inte jag hur admin ser ut i de svenska affiliatenätverken, så min lista av saker man kan/ska göra kanske inte blir helt korrekt.
Hade kunnat hålla på hur länge som helst, men nu har jag lite annat att pyssla med. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
"I god tid" är något som ofta brister, enligt min erfarenhet.
Påskbannern kommer på långfredagen och liknande. Ta även bort påskbannern efter påsk! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
tack för bra tips
![]() kan man jobba på detta sätt även om man går genom ett nätverk som tradedoubler osv? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
14. Besök affiliates webbplatser och ge dem tips på hur de kan ändra synligheten på banners för att öka konverteringen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Nykomling
|
Eller ge dem tipset att sluta använda banners och använda textlänkar i innehållet i stället. Så kanske de får lite klick också.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|