Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Söker e-handelssystem med speciellt krav

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-10-03, 16:06 #1
robbanfs avatar
robbanf robbanf är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2003
robbanf robbanf är inte uppkopplad
Medlem
robbanfs avatar

Reg.datum: Nov 2003
Jag söker ett e-handelssystem där jag kan sälja åtkomst till en katalog, enkelt förklarat.
Det behöver ha användarhantering (namn, lösen, övrig info) samt kunna anpassas för svenska betalsystem.
Kunden beställer en tjänst av mig som ska presenteras på en egen lösenordsskyddad sida som givetvis bara rätt kund ska ha tillträde till.
När kunden beställer får han skriva lite information i ett fält som scriptet på den skyddade sidan sedan ska läsa för att kunna plocka ut rätt saker ur databasen.

Kunden skriver texten "exempel" i beställningen, och betalar. Jag gör i ordning produkten "exempel" och matar in allting i min databas. När det är klart två dagar senare så får kunden besked om det, loggar in igen och ser en länk till den skyddade katalogen. Scriptet där läser vad han har beställt och presenterar rätt information.
Olika kunder kan komma att beställa samma information, samt att en och samma kund även kan komma att beställa flera olika produkter av samma sort.

Solklart?

Bäst hittills tror jag är aMember Pro på www.amember.com, men det kräver en del modifiering som givetvis kostar extra, samt att det är krångligt att översätta till svenska. Om det kan stödja svenska betalsystem vet jag inte ännu, men det utgår jag i princip ifrån eftersom det mesta borde gå att få om man bara betalar...

Jag har även tittat på ett antal opensource CMS-system med e-handel-plugins men en del är ruggigt användarovänliga och jag har inte hittat nåt som verkar kunna göra det jag vill på ett smidigt sätt.

/ Robban
robbanf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017