Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Surftown säljer sina e-postlistor?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-09-29, 12:05 #1
Denkan Denkan är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2004
Denkan Denkan är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2004
Halloj!

För mer än ett år sedan skaffade jag ett konto åt en kund på Surftown webbhotell, som är uppsagt sen några månader tillbaka. Jag har som vana att registrera e-postadresser som <domän> at <min domän>.<tld>, i detta fallet t.o.m
<domän>.<kundens domän>@....

Nu har fått, enligt mig, ren spam till den adressen ett par gånger som -om inget annat, ren princip- börjar reta mig.

I paragraf 15 i deras avtalsvillkor står följande:
Citat:
Genom att godta Avtalsvillkoren samtycker Kunden uttryckligen till att registreras på Surftowns e-postlista. Kunden kan när som helst anmäla eller avanmäla sig till maillistan på www DOT my DOT surftown DOT se
1) E-postlista antog jag som deras nyhetsbrev, där de skickar skickar ut erbjudande o.s.v.
2) Jag har varit inne på deras admin (ovannämnda adress) och hittar verkligen ingenstans där man kan avanmäla sig från listan.

Däremot hittade jag följande text i deras Privacy Policy:
Citat:
Användning av insamlade upplysningar
  • Du kan besöka Surftowns hemsida utan att upplysa om vem Du är eller avge annan personlig information.
  • Dock insamlas personlig data i förbindelse med beställning av Surftowns produkter, vilket bl.a. omfattar namn, adress, födelsedatum, epostadress, telefonnummer samt betalningsupplysningar.
  • Surftown kommer aldrig att sälja eller hyra ut Er personliga data till tredje part utan ert skriftliga accepterande.
Om man får mejl enligt följande...
Citat:
Från: Aleta English <t.lindner [at] 2855.net>
Till: surfown.<kunds domän> [at] <min domän>
Ämne: [SUBJECT]

Corporate image can say a lot of things about your company. Contemporary rhythm of life is too dynamic.
Sometimes it takes only several seconds for your company to be remembered or to be Iost amonq competitors.
Get your Iogo ,business stationery or website done right now!

Fast turnaround: you wilI see several logo variants in three business days.
Satisfaction guaranteed: we provide unlimited amount of chanqes; you can be sure: it wilI meet your needs
and fit your business.
FIexible discounts: Ioqo improvement ,additionaI formats ,buIk orders, special packages.
Creative design for competitive price: <länk>have a look at it right now!</länk>
...borde inte det räknas som mejl från tredje part?

Till sist; vad borde jag göra? Borde jag göra något ö.h.t?
Tycker bara det är extremt dålig och amatörmässig stil...

/ EDIT
Javisst, ja... Längst ner i mejlet fanns en länk "Not interested" som går till http://xudhtbhtmxk DOT urlogos DOT com SLASH out.html
Denkan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017