Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Lurad av Colvento.se......

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-07-15, 16:03 #1
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
Har blivit lurad av Colvento IT idag 2008-07-15 och känner mig rätt nere just nu faktiskt. Blev uppringd för en dryg timme sedan av någon som ville hjälpa oss att registrera, .net, .org, .info, .eu domänerna för 199kr/mån, med motiveringen att dom fått ett samtal om att någon annan försökte registrera dessa domäner och skulle länka dom till porrsidor, etc.

Jag tänkte att det är väl lika bra att registrera dom, men samtidigt var jag ju medveten om att dom fanns billigare på andra ställen, allt gick väldigt fort, han spelade in samtalet och fick mig att "godkänna" ordern, tror det var "Thomas S." jag pratade med. Det var 4 domäner totalt, som dom skulle registrera på 10 år..? 2000kr per domän/10 år. Är det praktiskt möjligt att registrera domäner i 10 år? Läste någonstans att dom endast registrerar dom i 1 år men tar betalt för 10 år, detta borde väl inte vara lagligt?

Ringde upp dom 10 minuter efter första samtalet och kom då till deras kundtjänst som inte fick lämna ut telefonnumret till säljaren, alla säljare var upptagna, ringde 3 gånger utan resultat. Också skickat två mail och där lagt fram en önskan om att få ordern makulerad, inget svar. Man är väl inte tillräckligt misstänksam helt enkelt, trodde inte det fanns den här typen av skojare ens, det är ju främst reklamförsäljare som man försöker bli av med under dagarna.. inte förberedd på detta.

Har den senaste timmen läst om detta Colvento IT och sett hur det ser ut, är ju rent tragiskt att inte polisen, skattemyndigheten eller någon instans med lite inflytande gör något åt detta? Det är ju företagare dagligen som drabbas av dom här. Blir både förbannad och ledsen, man har ju som småföretagare tillräckligt med problem i vardagen redan som det är.. Någon som har något tips på vad man ska/bör göra nu? Lär ju inte få tag i dessa skojare och fakturan kommer väl om någon vecka eller så..

Mvh, Daniel
dannel77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017