Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Svenskar ovilliga att betala med kreditkort

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-05-01, 13:10 #1
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
Flyttad diskussion från Domännamn

Citat:
Originally posted by WebboT@May 1 2007, 11:39
Kreditkortsanvändning verkar aldrig ta fart i Sverige. Här i USA är det lika naturligt att handla med kort på nätet, som det är att hiva upp en hundring på bensinstationen i Sverige.
Det konstiga är att i stort sett alla andra länder i Europa finns folk som inte har några som helst problem med kredit kort över nätet.
Vi har i dagsläget skickat c:a 2000 ordrar till ett 15-tal olika Europeiska länder.
Samma sak med Asien och övriga delar av världen, vi har mycket bra kunder i Japan, Australien, Syd-Korea, Saudiarabien m.fl.
Så varför är Sverige så trögt?, det skulle jag vilja veta.
Det blir lite snedvridet att jämföra Sveriges ca 9 miljoner invånare med Europas ca 730 miljoner invånare, men visst kan jag hålla med om att det märkligt att ni inte har några ordrar alls från Sverige - det borde rimligtvis uppgå till ca 20-30 ordrar för att ligga i paritet med era övriga siffror. Nu kan det givetvis vara så att det inte finns intresse för era produkter, men det har jag svårt att se - så orsaken är kanske i betalningsdelen. Hur ser era besöksloggar ut när det gäller besök från Sverige? Hur är proportionen avslut i förhållande till olika länder och då speciellt när det kommer till proportionen avslut när någon börjar handla? Jag tror att det är där den meningsfulla statistiken finns.
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017