Kom ihåg mig?

Regler för att få hålla tävling?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-06-07, 20:04 #1
sara sara är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2005
sara sara är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2005
Jag skulle vilja anordna en tävling på en hemsida där vinnaren får t ex två biobiljetter eller en middag för två. Om jag då går och köper två biobiljetter eller ett presentkort på någon restaurang får jag då "lotta" ut dessa på min hemsida hur jag vill? Eller beror det på vilken slags tävling man anordnar? Hur funkar det egentligen... ? På många ställen står det ju ev. vinstskatt betalas av vinnaren t ex. Och måste man ha ett företag för att få anordna något sådant?

Någon som har lust att tända ett ljus i mörkret för mig? :P
sara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-20, 20:43 #2
rollex rollex är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2011
rollex rollex är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2011
Jag väcker liv i denna tråden igen med en tolkningsfråga jag gärna vill ha hjälp med!
Om vi säger att jag arrangerar ett lotteri enbart, så är det inte tillåtet utan tillstånd, men om jag först kör ett lotteri, där 3 vinnare utses av slumpen, som sedan går till en "finalomgång" med t.ex. 3 frågor man ska svara på, så är det tillåtet?

Sen undrar jag också hur mycket koll dom har på olika lotterier? har dom en person som på heltid kikar runt på nätet efter olagliga lotterier?
rollex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-20, 21:17 #3
Kaugesaar Kaugesaar är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
Kaugesaar Kaugesaar är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av rollex Visa inlägg
Jag väcker liv i denna tråden igen med en tolkningsfråga jag gärna vill ha hjälp med!
Om vi säger att jag arrangerar ett lotteri enbart, så är det inte tillåtet utan tillstånd, men om jag först kör ett lotteri, där 3 vinnare utses av slumpen, som sedan går till en "finalomgång" med t.ex. 3 frågor man ska svara på, så är det tillåtet?

Sen undrar jag också hur mycket koll dom har på olika lotterier? har dom en person som på heltid kikar runt på nätet efter olagliga lotterier?
Maila lotteriinspektionen de brukar svara ganska snabba att svara på frågor. Sedan hur mycket de kollar runt är väl svårt att säga, men min uppfattning är väl den att de har ganska bra verktyg för att övervaka webben och kollar in ifall de misstänker något.
Kaugesaar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-21, 01:21 #4
Cykelpedals avatar
Cykelpedal Cykelpedal är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2007
Cykelpedal Cykelpedal är inte uppkopplad
Medlem
Cykelpedals avatar

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Ursprungligen postat av rollex Visa inlägg
Tror jag verkligen inte, då dessa 3 vinnare får en möjlighet som andra inte får. Du skrev själv dessutom "3 vinnare", vilket visar att dessa personer har vunnit: och anordna ett lotteri där några vinner av slumpen är som sagt otillåtet.
Cykelpedal är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017