Kom ihåg mig?

Kund vill ej betala faktura - vad göra?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-02-26, 17:20 #1
maxrs avatar
maxr maxr är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
maxr maxr är inte uppkopplad
Medlem
maxrs avatar

Reg.datum: Feb 2008
Hej!

Någon som vet var man ska vända sig / tips på jurist som kan göra en snabb uppskattning om man har ett case att gå vidare med?

Jag har gjort en sida åt en kund enligt hans mallar han skickat, med komplett HTML/CSS markup, sen hävdar kunden att han inte ville ha det precis så utan att han ville ha en mer designad sida, när han från början sa att dom första utkasten såg perfekt ut.

Alltså, prisuppskattning gavs av mig, 5k, han sa att det gick bra med 4-5000 kr beroende på "hur nöjd han var". Då jag är rätt ny på att fakturera gjordes inget kontrakt utan bara övernskommelse via mail om detta pris.

Sedan gjordes jobb, ca 12 timmars jobb, som han hela tiden gav bra feedback på och skickade mer material.

Sidan såg exakt ut som hans mallar, med mycket text, 13 undersidor och massa bilder.

När det precis är klart säger han att det inte funkar och att "jag säkert förstår"... Helt taget ur luften. Antagligen hade han fått nån som kan göra det ännu billigare eller så gillade han inte sina mallar längre... Riktigt svinigt.

Han erbjuder 1500 inkl moms som betalning... Han hävdar också att första priset inte var exkl moms, även fast affären skulle ske mellan två företag - så extremt lågt :S Sen när anger man inkl moms mellan företag? Han vill alltså betala så jag får 750kr ner i fickan när första övenskommelsen var 4-5k exkl moms enligt mig. Usch vilken oärlig lirare.

Förslag på vad jag ska göra?

tack
maxr är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017