Kom ihåg mig?

Excel ark redigerbara men låsta

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-12-20, 14:52 #1
pelrik pelrik är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2007
pelrik pelrik är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2007
Liknande ämne har tidigare varit uppe men jag tyckte inte det stämde exakt med vad jag ville ha. Är det någon som vet om detta är möjligt eller vad bästa alternativet är?

Jag ska lägga upp ett excel dokument med en hel del formler och ca 5 redigerbara fält som tillsammans skapar ett resultat. Mina kunder ska kunna gå in i dokumentet dirtekt på nätet, men jag vill inte att det ska vara möjligt att spara dokumentet eftersom de då får tillgång till mina formler, som ju är själva tjänsten. De måste kunna ändra värde på ca 5 olika fält och sedan ska resultatet visas i ett fält, precis som när man gör det i programmet. Dokumentet ska inte sparas till nästa gång de vill använda det, utan nollställs varje gång. Sen vill jag också att flera personer ska kunna vara inne i dokumentet samtidigt utan att bli påverkade av varandra.

Jag anar att metoden jag eftersöker kanske kräver att man tar till något annat än excel dokument, men eftersom mina kunskaper är begränsade hade ju det varit det bästa
Annars är alla förslag som uppfyller mitt mål välkomna!
pelrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017