Kom ihåg mig?

Telenor, Telenor...

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-03-22, 18:01 #1
Mortekais avatar
Mortekai Mortekai är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2004
Mortekai Mortekai är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Mortekais avatar

Reg.datum: Jan 2004
Behöver skriva av mig lite för jag är lite uppretad....
Har i ett år haft Telenor som mobil operatör för mitt företag och eftersom jag fick en son ungefär samtidigt blev telefonen ite speciellt använd. I höstas blev det lite mer fart och jag märkte tydligt att det var problem med täckningen i Falun/Borlänge området så att det blev snart problematiskt att ha Telenor som operatör eftersom det är minst sagt oprofessionellt att sitta och säga hallå fram och tillbaka och hoppas att samtalet inte bryts. Så jag bytte till en annan operatör och begärde portering.

Nu började det roliga
Jag har ett kontant kort och en extra kostnad på 50 kronor, något som borde betyda att jag skulle betala ca 500 kronor för att bryta avtalet ca 10 månader i förväg, men icke då. Tydligen har jag skrivit på ett avtal där jag tillåter att dom drar 100 kronor varje månad på autogiro och trots att deras hemsida tydligt uttrycker att avtalet gäller så länge man önskar så tycker telenor att jag ska betala ytterligare 1000 kronor enligt det här avtalet, men att jag ju kan "ring upp pengarna". det kan ju bli lite intressant när jag har avslutat abonnemanget och Telenor har en policy som betyder att du inte kan få en endaste krona tillbaka på det som du betalt in.

Dom hänvisar till ett särskilt avtal där informationen finns angående deras så kallade Top Up tjänst och eftersom det står att minsta belopp under bindningstiden är 100 kronor så visste jag att jag skulle betala på det här viset. Jag har kontaktat en konsument vägledare för att se om jag kan ta det till Allmänna Reklamationsnämnden, men troligen får jag bita i det sura äpplet. Så se upp så du inte råkar ut för samma problem hos Telenor!

Information:
http://www.telenor.se/135.jsp - "- Prenumerationen gäller så länge du själv vill."
http://mediearkivet.telenor.se/bmc.d...df/TB31012.pdf - Avtal och Särskilda Vilkor
Mortekai är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017