Kom ihåg mig?

Tele2´s dåliga kundtjänst

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-12-22, 20:38 #1
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2004
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar

Reg.datum: Jul 2004
Sitter just nu på en delad Tele2-lina. Killen som äger lägenheten har ett abb, men jag har inga loginuppgifter och han är utomlands några månader till.

Tele2 spärrar all utgående traffik på port 25, och sätter lösenord på sina SMTP-servrar.

Jag ringer för att ta reda på hur jag skall göra för att kunna skicka mail.

Samtal 1 har ingen aning om vad en mailserver är, så jag ringer igen.
Samtal 2 säger åt mig att gå in på minasidor.tele2.se och skapa mig ett mailkonto, dock måste man ha loginuppgifter som jag inte har.
Samtal 3 förstår mitt problem, och säger att det är klart att det måste gå att lösa, samt säger åt mig att ringa en annan avdelning som skall lösa det.
Samtal 4 går till såhär:

Personen jag kommer fram till säger "Det fattar du väl, att du inte kan skicka mail hur som helst", när jag förklarar att det inte är hur som helst, utan från deras lina som vi betalar för så säger han "Låt mig förklara så att du FATTAR då" (med betoning på fattar).

Han förklarar sedan att om man har en internet-delare så är den som tecknat abbonemanget en sorts mini-administratör för denna lägenheten, och dom kan bara hjälpa honom, inte mig.

Jag förklarar att han är bortrest, och frågar om det inte finns något annat sätt att lösa det, jag sitter ju bevisligen på en Tele2-IP. Då säger han "Och vad skulle det vara då?" och så fnissar han.

Jag frågar honom om det inte går att skapa ett mailkonto om man är tele2-kund, utan att ha login och lösen till bredbandsabbonemanget, varpå han svarar att det är den som tecknar abbonemanget som är mini-administratör i min lägenhet.

Jag frågar om det enda sättet att lösa det skulle vara att byta bredbandsleverantör, och han svarar att det är det. Jag säger "Men då byter vi väl leverantör då" varpå han svarar "Ja men gör det då" med mycket otrevlig ton.

Under hela samtalet hade han en väldigt dålig attityd och flikade in många onödiga kommentarer för att idiotförklara mig.

Ville bara dela med mig av mitt missnöje mot Tele2.
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017