FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan alla,
jag försökte skriva i Feedback forumet men hade inte tillgång till det så hoppas att detta är ett OK forum att skriva i. Jag vill bara berätta lite om en av mina kunder och avråda er att arbeta för honom. Jag skulle göra en väldigt simpel sida som blocket.se hade deadline till Sept. Men han höll hela tiden på att ge mig mer och mer arbete. Så självklart kunde jag inte göra klart det till dess. Sedan höll han på att ge mig jätte mycket arbete så slutade det med att jag har nu jobbat över 1000h. Mitt i projektet hotade han mig. Det var något sådant här han sa: Om du inte g ör klart det här eller bedrar mig på något sätt så känner jag många i Fittja som gör väldigt mycket för 2.000kr. Jag tänkte då är det bäst att jag gör klart det här osv, jag ville inte sluta programmera pga antalet timmar jag la ned på projektet. Han skickade över 1.000kr för att jag skulle ladda upp allt på hans FTP så han kunde visa kunder. Så jag laddade upp. Sedan blev det strul mellan oss när jag tyckte betalningen var alldeles för låg pga att han har gett mig mer jobb än vad det stod i hans beskrivning. Då sa jag att jag inte ville jobba för honom. Och ger honom två alternativ. 1. Ge mig X kr så får du fixa en annan programmerare som gör klart alla små ändringar. ( Var 95% klar med allt. Resten var väldigt lätt men jag orkade verkligen inte med en sådan person ). 2. Ta bort alla filer från din server och hämta en annan programmerare som får börja på scratch. Jag behåller min monster summa på 1.000kr för mitt arbete. Det slutar med att när jag ska ta bort alla filer från hans webbhotell så har han bytt ftp lösenord... Så jag råder ALLA att inte jobba för honom. Han heter Robert Abcdefgh. ( Moderator kan ta bort namnet om ni tycker att det inte passar ) Och en fråga i slutet. Kan jag sälja den här koden till någon annan pga att jag verkligen behöver pengarna? Tack för att ni la ner er tid på att läsa David |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|