FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja- kort och gott som rubriken lyder.
Används, och i så fall i vilken utsträckning används färdiga html5 och css3 templates i branschen? Varför jag funderar på detta är för att det skulle spara väldigt mycket tid att kunna använda sig av sådana och ändå få ett schysst utseende på kunders siter. Vad jag funderar på är att det eventuellt skulle kännas mindre proffsigt om man skulle nyttja templates men samtidigt så får man mycket färdigutvecklat som bara behöver implementeras vilket förenklar en hel del... Men som sagt. Slänger ut frågan och hoppas på lite bra svar med olika infallsvinklar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är nog mycket vanligt.
Vill man betala under 5000 för en hemsida är det nog oftast en template dock lite modifierad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
I vilka prisklasser pratar vi när man gör egna styles etc? För det jag gör under 5000:- är väldigt enkla designer som jag gör själv, som går relativt fort att sätta ihop och producera, men hur mycket skall en kund betala när pratar egna templates? Finns det någon gräns som ni har?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det finns ingen gräns för vad man "ska betala" för en design, det kan vara allt från 1000 kr till 100 000 kr.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Vissa mindre företag och verksamheter är ju bara ute efter en väldigt basic presentation med endast grundläggande info och kontaktinformation (dvs index och 2-4 undersidor). En sådan kräver väl sällan mer än 8-12 timmars aktivt arbete, om man nu inte skall fila på något, exempelvis snygga sliders, sökfunktioner, grafiska element etc.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är ju inget fel alls om du i din verksamhet kan spara pengar genom att skapa templates som du sedan använder för flera kunder med endast små ändringar.
Då utför du ju först ett större arbete som du senare får betalt för varje beställning. Eftersom flera betalar för samma template kan priset pressas nedåt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Grymma svar jag får! Tackar så mycket.
Erik - väldigt klok idé! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har inte hittills under min tid som utvecklare använt ett färdigt template åt en kund. Vad vi däremot brukar göra är att spara en html-version av mockups, som vi sätter ihop för att förevisa projekt för kund i tidigt stadie, att eventuellt återanvända längre fram, på så vis är element färdigpositionerade och liknande men inte designade, men aldrig någon färdig design.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det används inte flitigt är min uppfattning. Snarare väldigt sällan. Grejen är ju den att för att kunna gå runt med marginal på att utveckla webbplatser, speciellt som byrå, så är det inte värt att hantera alltför små projekt med för små budgetar. Det blir för mycket overhead...
Sen finns även problemet med att för att kunna skapa något som verkligen förbättrar kundens affär. Inte bara gör något snyggt, så behövs rätt mkt justerande, ofta så mycket att det tar bort fördelen av ett helt template. Senast redigerad av Björn den 2013-09-21 klockan 00:02 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|