FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
Vad tycker ni om att autoposta innehåll från en sajt till Facebook och Twitter mfl seo-mässigt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Min första tanke är problem med duplicate content. Trots att det publicerats först på din sajt kan Google få för sig att du tagit materialet från Facebook/Twitter eftersom dessa sajter väger väldigt tungt.
Även om det publicerats först på din sajt kan Google tro att det kom upp på FB/Tw först eftersom de med stor sannolikhet indexeras sanbbare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ja, det var lite min tanke också.
Men å andra sidan skulle det (väl) kunna användas av konkurrenter isåfall (sno RSS direkt till twitterfeed ex) för att "sänka" ursprungskällan, det borde de väl ha tänkt på? Sedan borde väl sökmotorn se genom länken på FB eller twitter att innehållet kommer från ursprungssajten? Torde även vara postat efter tidsmässigt både på FB och Twitter. Någon som kör detta förresten? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Brors ju helt på vad det är du postar och hur du vill driva trafik. Är ditt mål att få så många läsare som möjligt når du kanske fler läsare genom att posta det där, trots eventuella (osannolika) problem från sökmotorer.
Annars är det väl lämpligt att posta utdrag, kortversioner etc, och länka vidare? Jag menar, de 140 tecknen på Twitter är väl inte hela din text? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Länkar du till originalet så kan Google lista ut vilket som kom först.
Som Anders säger så kommer väl inte hela innehållet på Twitter heller, knappast i statusraden på Facebook heller? Kolla in @tekniknyheter på twitter, jag autopostar ganska friskt, ungefär 200 tweets per dygn har det visst blivit i snitt ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|