FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej,
I december slöt jag ett avtal med Tech24.com om att de skulle annonsera under 90 dagar på www.dll-files.com per CPM basis. Efter ungefär en månad fick jag ett e-mail från bootdisk.com. Tech24.com hade tydligen förra våren (vår 2002) annonserat på bootdisk.com men sen aldrig betalat. Då blev jag ju självfallet lite misstänksam... Efter avtal skulle tech24 betala efter 45 dagar. Självfallet fick jag lite mer mage att sätta press på tech24 efter vad jag fick höra av bootdisk.com. Tech24 slutade att svara på mina e-mail. Inte förrän jag skickade dem en skriftlig faktura per post, så fick jag ett svar. Då påstod de att fakturan inte alls motsvarade vad vi kommit överens om. Enligt vad jag lärt mig, så ska det inte behövas en skriftlig underskrift för att avtalet ska vara giltligt. Finns där någon som har några liknande erfarenheter och kanske tips vad man ska ta sig till? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Administratör
|
Om det inte rör sig om en större summa pengar, finns det ingenting du kan göra som blir prisvärt. (med antagandet att företaget är amerikanskt)
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Detta är problemet med svenska webbmaster...
Vi är orättvis behandlade... Detta måste verkligen få slut... Någon som vet hur :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Kontakta ett indrivningsföretag i USA. Kostnaden för indrivningen läggs alltid på kunden så du kommer inte att behöva pynta något.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Måste förtydliga att tech24.com inte har något med tech24.se att göra!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Kan bara säga en sak: Aldrig muntliga avtal om ni inte spelar in dem på band. Men om du har sålt en tjänst till ett företag i USA så har ni väl kanske haft någon form av korrespondens via email? Om det finns en sådan konversation så är de avtal.
Ett annat tips kan vara att skicka en faktura innan annonseringen startar. Klagar de inte då inom t.ex. 1 vecka, så har de accepterat fakturan, om de har mottagit den. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
www.baltic inkasso.com är kanske nått för dig?
Ett gäng från en ganska känd motorcykelklubb som börjat med inkassoverksamhet. Personligen skulle jag betala på bums om jag får besök av ett gäng storvuxna motorcykelkillar med basebollträn... Aschberg gjorde en grej om dom för nått år sen så kolla med honom om du vill ha mer info =) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Så jag tror detta inte går att driva in så bra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om ni ser på det ursprungliga datumet, så är posten från Mars 2003 (2,5 år sedan).
Jag kan tillägga att jag fortfarande inte sett några pengar och inte heller räknar med att se några... Men efter den incidenten, så har jag alltid begärt förskottsbetalning av annonsörer. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|