FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej,
1. Vi har under ca ett år drivit en sajt från att vara ett hobbyprojekt till ett klart mer seriöst projekt. Nu när vi växt till oss lite och skall gå ifrån att ha två hobbybanners till en fulländad reklam och medlemsfinansierad sajt undrar vi lite över vad som fungerar bäst. Finns det något bolag eller någon person som är väldigt duktig på att bygga upp bra reklam på sajter. Sajten vi är väldigt stor mot en viss målgrupp. Jag skall gärna skicka mer information genom PM eller mail. 2. Olyckligtvis så är målgruppen vi vänder oss emot ganska datakunniga vilket gör att de använder adblock ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
HenrikAI, det där låter som ett utmärkt sätt att bli bannad från te.x. Adsense
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
När det gäller Adblock så finns det även en inställning där man kan välja att gömma annonsen istället för att blocka den. Vilket gör att det räknas som en annonsvisning även om man inte ser den. Det finns även möjlighet att vit-lista sidor som man vill se annonser på. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag vill också säga att inlägget på intet sätt var riktat direkt till dig som person utan snarare en allmän fråga då jag inte riktigt fattar varför folk blockar vanliga text/banner-annonser. (Jag ber även om ursäkt till Hoxxon för att jag drar upp saker som egentligen inte tråden handlar om) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Detta med "pop-up" är en annan sak då den reklamen inte ligger på sidan ifråga utan oönskat öppnar ett nytt fönster i webbläsaren. Blockering av pop-up är helt OK, alla som begriper något har också slutat med pop-up. /Bengt
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Finns inget mer irriterande en flashreklam som tar upp hela browserfänstret och gör at tman inte kan surfa normalt förrän man klickar på ett litet kryss som finns någonstans i reklamen. Alla denna grod-reklam som studsar runt överallt och allt ljud som spelas hela tiden. Är jag som använder skyldig att stå ut med detta för att jag besöker en sajt som för något år sen inte hade denna reklamen? Knappast troligt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
ArreliuS, låt marknadskrafterna styra och besök konkurrenten till sidan.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|