FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ett sak undrar jag över. Är det möjligt att sätta en klass eller attribut på en
-tagg? Jag hittade följande tagg på en hemsida: <br class="objdiv"/>. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Kan kan man alltid...
Men du har väl ingen användning för det och din kod lär ej validera Var hittade du koden? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
<br style='clear:both;'> är ju en klassiker... Fast jag tycker att det är snyggare att skippa alla
-taggar och istället slänga in det hela i objekten före/efter. Fast ibland är rätt användbart mellan bilder... har för övrigt attributen id, class, style och title. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag hittade en hemsida via en annons i en tidning. När jag gick in på sidan upptäckte jag att den var en katastrof ur SEO-synvinkel. Sidan är näst intill totalt omöjlig att hitta via t.ex. Google. Vid sökning på företagets primära produkt, så existerar det inte det minsta spår till företaget.
Företaget har en relativt påkostad sida, men näst intill alla texter är bilder. När jag tittade på deras kod (i letade efter någon information om vem som byggt denna katastrofsida) hittade jag den taggen. Jag har aldrig tidigare sett användning av klass på en -tagg. Jag tänkte ta kontakt med detta företag, så jag ska inte avslöja vilket det är förrän jag har talat med dem. I stället ska jag krypa ner i sängen nu med min bärbara dator och läsa igenom W3Cs specifikationer om CSS. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|