FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Bygger en ny webshop som säljer småel. Kommer öka kraftigt nu till hösten och jag behöver ett smidigt och enkelt system för att hantera mina kunder på ett proffsigt sätt. Är i behov av ett relativt omfattande system för att hantera ordrar, utskick, support etc... Jag kodar inte själv utan har en anställd för det, dock kostar det lite väl att be honom bygga allt från scratch... så jag tänkte man kanske kunde gena lite och handla färdig mjukvara? Nu gäller det väl bara att förklara på ett ungefär vad jag vill göra; När en kund har handlat hos oss vill jag att all information ska registreras i en databas och kundnummer ska genereras. Kunderna ska sorteras efter iaf dom betalat och deras beställning är klar för leverans eller inte. Detta är viktigt, det ska vara snabbt, smidigt och enkelt att varje dag mata ut ordrar i skrivaren och packa dom. Jag ska i efterhand kunna mata in support information. T ex vid mailkontakt uppger kunden sitt kundnummer, slår jag på det får jag fram kundens uppgifter och kan se anteckningar i supportlogg etc. Ni som arbetat på ett callcenter vet väl på ett ungefär hur det brukar se ut? Den funktionaliteten! Jag använder mig av posten för att skicka paket. Dom använder sig av Pacsoft Online vilket man ska skriva ut beställningarna via, så informationen måste kunna matas in dit även. Jag vill även kunna skicka ut nyhetsbrev till alla kunder, eller kanske vissa utvalda grupper (Dom som köpt en specifik produkt etc?). Utskick skall även göras 3 veckor efter köp, kunden får ett standardmail med länk till ett formulär med frågor om hur denne upplevt köpet, bra / dåligt med produkten, förslag på förbättringar etc... Detta resultat ska finnas bland kundens användaruppgifter. Finns det någon mjukvara åt det hållet? Något som gör liknande iaf? Det finns massor av webbshoppar, alla kan väl inte sitta och koda själva? Ni som själva driver, hur hanterar ni alla ordrar? Printar dom? Registrerar? Sköter support? Berätta! Lite rörigt kanske, men hoppas vi kan komma fram till något vettigt hursom! ![]() MVH; Lars. |
||
![]() |
![]() |
|
|