FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
I morse när jag slog på datorn så upptäckte jag att mappen med favoriter var tom.
Naturligtvis har jag ingen (aktuell) backup på det heller. Någon som vet vad som kan ha hänt? Jag kör IE 6.0 // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Skumt, kör en scandisk och se om den hittar något fel, scanna även med antivirus och något spyware-killer program typ adaware. Sök även igenom hela disken efter en favorit som du vet att du hade, kanske har det på nått sätt flyttats. Kolla i papperskorgen också om du kör windows fast det antar jag att du redan gjort
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Antivirus är kört och Adaware hittade i inget heller... Mycket mysko det här, hittade mina favoriter på ett annat ställe... IE "hämtar" dom nu från c:\windows\favoriter\ När jag letade lite hittade jag dom i c:\documents and settings\Administratör\favoriter\ Men vad kommer det sig att dom antingen flyttat sig eller att IE helt plötsligt letar efter dom på ett annat ställe på HD? // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om du har XP så kan det ha hänt att CHDESK (om du har kört det) har deletat dina favoriter, har hänt för mig även om alla inställningar på hela datorn då blev deletade. En annan möjlig orsak är om det har installerats något spywareprogram, men då skulle du säkert fått mängder med helt nya favoriter så om det inte ligger till på det sättet så går det att utesluta.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Administratör
|
Hände för mig helt plöstligt att lokala inställningar försvann (även om det inte var just IE favoriter) efter chkdsk. Filerna fanns kvar och fungerade fint, men XP ville inte hämta några av dem på normala sätt ... Vad detta skulle bero på har jag inte en aning om.
(Min lösning blev Windows 2000)
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det finns säkert en inställning du kan göra för att få dom till det gammla stället, annars kan du alltid ändra i registret manuellt. Eller om flera användare ska ha tillgång till samma favoriter så kan du flytta dom till "All users" istället. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har skickat in en fråga om det till datormagazinet (DMZ) så får se om jag får något svar från "experten". Postar det då här.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Nu har jag viruskollat burken igen med dagsupptaderat virusskydd och även en nyuppdaterad Adaware och inget hittades.
Jag kopierade helt enkelt tillbaka favoriterna till "rätt plats" men jag vill inte nöja mig med att konstatera att sånt bara kan hända. Citat:
Citat:
Citat:
// Mats |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|