Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Fick en order på 40 000 mobiltelefoner

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-09-15, 14:06 #1
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2004
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Min sida måste vara otydlig men jag fick en order från ett konsultfirma som jobbar åt TECEL (GSM-operatör i Togo). Där de tror att jag exporterar mobiltelefoner. De vill lägga en order på 40k mobiltlefoner eller om jag nu inte är rätt man så erbjuder de mig betalning om jag hjälper dem att komma i kontakt med rätt personer. Betalningen skulle ske när kontraktet skrevs och de verkar väldigt seriösa. Synd man inte sitter på den mängden telefoner i garaget

Har tidigare fått från ordrar från Nigera men de är inte så stora och dessutom så har man läst ett och annat om det. har även fått ordrar från Privatpersoner. Får väl skylta med en stor banner att jag inte säljer telefoner Eller så kanske jag borde börja
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-15, 14:09 #2
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
Akta dej för dom där, mina vänner på TBH-Mobil får mängder med liknande. Det verkar vara nåt som hör till just den branschen.

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-15, 14:28 #3
eleven eleven är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2004
Medlem

Det enda rätta är ju att börja med mobiler nu då
Jag håller med, man ska nog vara "lite" aktsam.. hehe
eleven är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-15, 14:36 #4
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004

Vaddå, gör ni inte affärer med Togo dagligen?
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-15, 14:42 #5
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by grazzy@Sep 15 2005, 14:36
Vaddå, gör ni inte affärer med Togo dagligen?
Hehe, inte ännu, men det verkar som man borde börja med det då de verkar ha företag som skulle agera bra kunder med start ordrar på 40 000 enheter

eleven är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-15, 15:44 #6

Glöm inte skicka med diesel-generatorer så att de kan ladda sina mobiler..
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-15, 16:46 #7
ZNs avatar
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2003
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ZNs avatar

Reg.datum: Apr 2003
Du har en site på svenska som dom förmodligen inte fattar ett ord av, självklart köper dom 40.000 mobiler av dig utan att veta något.

Gissar att det är dom här: http://www.twaynet.com/marketplace/t...e01/1088778462
ZN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-15, 17:14 #8
FredrikMHs avatar
Supermoderator

Supermoderator
FredrikMHs avatar

Jag funderat lite på det innan och de nämner aldrig något specifikt om min sida i den. Angående att de kontaktar mig är fortfarande för de tror jag kan exportera mobiler, sidan finns ju både på svenska och engelska. Däremot stälde jag mig frågan hur många GSM-operatörer som behöver letar efter grosister som är så stora genom "google". Kändes inte längre så seriöst som jag skrev innan men det är lätt uppfattat när de skrivet så mycket som de gör.

Citat:
Dear Sir/Madam,

We are a reliable company here lome togo for years import/export,securing contract to the intermulti-national companies and have gain much reputation in our local region.
Meanwhile;we were made to understand that you are a reliable exporter of mobile phones, of which we will welcome this opportunity to establish a lucrative trade partnership as to accumulate a promotion of this product for the mutual benefits of the both beloved parties.

However, we are pleased to inform you that there is a contract supply order, which we have been pursuing for the 2 months,and the pursuance is positive on progress. We are an international consultant working for TECEL (GSM net provider in Togo) in their aim to promote their services and meet in competition with our network providers here.

The total phones needed is 40,000 set to be supplied in two shift within eight months. The phones are meant to be used as to increase subscriber by selling the phones in low prices with their connection kit. And we will ensure guiding you through to the realisation of this supply contract by furnishing you with every information relating to this project provided you can satisfy the supply of the Order without failure, as we will not welcome disappointment of any kind towards this target.

Therefore, you are to study below requirements for this contract and confirm your acceptance to participate. Note that we are not the only consultant aplying for this contract supply, so your utmost response will be highly appreciated.

Even though if you are not the rightful manufacturer or you are not in possition but we request you to assist us to get in contact to the dealers of GSM MOBILE PHONES and we shall discause in details on what will be your profit for assisting us because we have every possibility to win this contract only what we need is a reliable company who knows the value of this opportunity and who can handle and satisfy the contract without failure.

The total payment for the 40,000 sets will be made at the same time as soon as the contract is reached and signed. If your are okay with the above condition, know fully well that you can satisfy the supply of the GSM mobile phones; then you are to send us the pictures of your dealing GSM phones via scan e-mail (By selecting JPG when scanning). Send the pictures of the phones you have or can produce to submit to TECEL for their selection.

WRITE out the brand name (models) OR Send the pictures of the phones you have or can produce to submit to TECEL for their selection. Awaiting for your urgent reply as we hope to crown this target with success for the mutual benefits of the both beloved parties.

Thanks and God bless you as we wait for your soonest confirmation,but you much know that we will only for a reliable firmor supplier, who can perfectly handle this supply without disappointment. Infact,it is a pleasure knowing you and also coming in contact with you for the actualisation of this aim.

Best regards
Kingsley Stone/director
From:Multiplestar Trading Company
Tel:00228-913-5114.
Lome-Togo.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-15, 17:21 #9
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2004
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar

Reg.datum: Dec 2004
Det var en ny variant på Nigeriabreven.
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-16, 09:22 #10
Fredriks avatar
Fredrik Fredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Sep 2003
Fredrik Fredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Fredriks avatar

Reg.datum: Sep 2003
se om du kan jaga rätt på gamla skräpmobiler och skicka till dem
hade ju vart rätt kul och skicka en container med skrot till deras adress,...hehe
Fredrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017