FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Min sida måste vara otydlig men jag fick en order från ett konsultfirma som jobbar åt TECEL (GSM-operatör i Togo). Där de tror att jag exporterar mobiltelefoner. De vill lägga en order på 40k mobiltlefoner eller om jag nu inte är rätt man så erbjuder de mig betalning om jag hjälper dem att komma i kontakt med rätt personer. Betalningen skulle ske när kontraktet skrevs och de verkar väldigt seriösa. Synd man inte sitter på den mängden telefoner i garaget
![]() Har tidigare fått från ordrar från Nigera men de är inte så stora och dessutom så har man läst ett och annat om det. har även fått ordrar från Privatpersoner. Får väl skylta med en stor banner att jag inte säljer telefoner ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Administratör
|
Akta dej för dom där, mina vänner på TBH-Mobil får mängder med liknande. Det verkar vara nåt som hör till just den branschen.
Thomas
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Det enda rätta är ju att börja med mobiler nu då
![]() Jag håller med, man ska nog vara "lite" aktsam.. hehe |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vaddå, gör ni inte affärer med Togo dagligen?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Glöm inte skicka med diesel-generatorer så att de kan ladda sina mobiler..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Du har en site på svenska som dom förmodligen inte fattar ett ord av, självklart köper dom 40.000 mobiler av dig utan att veta något.
Gissar att det är dom här: http://www.twaynet.com/marketplace/t...e01/1088778462 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag funderat lite på det innan och de nämner aldrig något specifikt om min sida i den. Angående att de kontaktar mig är fortfarande för de tror jag kan exportera mobiler, sidan finns ju både på svenska och engelska. Däremot stälde jag mig frågan hur många GSM-operatörer som behöver letar efter grosister som är så stora genom "google". Kändes inte längre så seriöst som jag skrev innan men det är lätt uppfattat när de skrivet så mycket som de gör.
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det var en ny variant på Nigeriabreven.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
se om du kan jaga rätt på gamla skräpmobiler och skicka till dem
![]() hade ju vart rätt kul och skicka en container med skrot till deras adress,...hehe |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|