FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Upptäckte http://www.web10.se genom Tradedoubler, de erbjuder webhotell för 10:-/månad med mysql...
Någon som har erfarenhet av dom? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Varför får jag en känsla om att den påminner om b-one? :blink:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
De är visst också danskar, liksom b-one och cliche. Vad har danskarna som vi inte har? Billigare lina, mer konkurrens, bättre linuxkunskaper, sämre kvalitet, vit slavhandel? Kanske allt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
verkar hyfsat men de tar tex 295kr för .se per år även efter första året, dvs de tar 45 kr själva varje år...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Antingen har Web10 läst fel i avtalsvillkoren eller så debiterar de sina kunder 295kr för mycket per år. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
HAHAHA ![]() de har väll mycket lägre skatter gissar jag? och deras linor är nog betydligt billigare, telia i sverige är svin, de hindrar utvecklingen i sverige anser jag själv, kom ihåg för några år sedan när telia började lansera bredband i danmark, med mycket lägre priser än i sverige. Förrädare, man blir förbannad. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
HAHAHA ![]() de har väll mycket lägre skatter gissar jag? och deras linor är nog betydligt billigare, telia i sverige är svin, de hindrar utvecklingen i sverige anser jag själv, kom ihåg för några år sedan när telia började lansera bredband i danmark, med mycket lägre priser än i sverige. Förrädare, man blir förbannad. [/b][/quote] Telia har dock bra kvalite på sin utrustning. T.ex. i Västerbotten så köper www.norrnod.se in 155 mbit utav Telia. Sen säljer NorrNod ut det till lokala aktörer som i sin tur säljer det till företag/privatpersoner. Norrnod bedrivs förresten utav Umeå Univ. Vad som är bra med Telia är att det är rätt snabbt internet över hela Sverige, NorrNod får bursta över 155 mbit men ska ligga på 155 mbit i medel per dygn/vecka. Och de har trots allt support för sina pengar. |
||
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Men jag trycker det är ett skrämmande litet antal svenska operatörer som kostat på full redundans.
För.. rätt vad det är så grävs en kabel av och sänker ett helt län. Nyligen fick Aftonbladet stora problem vid ett sådant missöde. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Well.. Det finns gott om danska bolag tydligen... Jag håller själv på att göra affärer med b-one i dagarna så får vi se vad dom har för kvalité..
Det ser bra ut på pappret men sen rent praktiskt vet man inte. Att Telia stoppar internet utvecklingen i Sverige är solklart.. Men också andra bolag bromsar sig själva. Mnga bolag lovar saker de sen inte kan hålla. Men allt är inte Telias fel.. Det finns en statlig kontroll också som har mycket att säga till om när det gäller Telia (kvarleva från Televerket?) Det enda man kan göra är att i protest använda så lite produkter som möjligt från de bolag som bromsar utvecklingen. Rent webhotellsmässigt är det ju helt ok med 10:- i månaden även om kvalitén inte är 100%... Svenska hotell har sällan den kunskap, utrustning etc som jag är i behov (i rimliga prisklasser) Vet inget hotell i Sverige som kan hosta en sida med 10.000 besökare om dagen som jag har råd med.. vet ni nåt? :unsure: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||