FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej,
Jag uindrar om någon kan se vad detta är för något och vad jag kan göra för att stoppa det. Jag får ett tiotal sådana om dagen via formulären på mina sidor. Epostadresserna som de skickas till är olika varje gång och inga som jag använder men har ju catch-all adress som de hamnar hos. Tacksam för svar! ----------------------------------------------- Category: [email protected] Reciurl: [email protected] Description: [email protected] Content-Type: multipart/mixed; boundary=\"===============0403622409==\" MIME-Version: 1.0 Subject: d05038ef To: [email protected] bcc: [email protected] From: [email protected] This is a multi-part message in MIME format. --===============0403622409== Content-Type: text/plain; charset=\"us-ascii\" MIME-Version: 1.0 Content-Transfer-Encoding: 7bit hwhzp --===============0403622409==-- Urltitle: [email protected] Url: [email protected] Uemail: [email protected] Urlname: [email protected] Name: [email protected] Subject: Partner ---------------------------------------------------------------------- |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är folk som försöker hitta felaktigt programmerade forumlär de kan spamma genom. En del av adresserna går till dem själva vilket gör att de kan verifiera om ett visst forumlär fungerade eller inte.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
CAPTCHA är en metod du kan testa.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
OK! Så någon sänder ut en spider för att sedan spamma med min sida som avsändare. Tack för det snabba svaret!
Får kolla om jag kan hitta nått CAPTCHA formulär för unix istället! Tack! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Deras avsikt är inte att spamma dig, utan att hitta svagheter i ditt script som de senare kan använda för att skicka mail(spam?). Som du ser så är bcc adressen [email protected] och det skulle inte förvåna mig om det är samma bcc i alla mail. Så om de hittar en svaghet så skickas ett mail till dem för att verifiera att de hittat en svaghet i just ditt formulär.
En annan metod för att förhindra dem är ju att leta efter deras kännetecken, bland annat att de försöker ändra "Content-Type" i texten. red: hittade en länk som förklarar lite mer http://securephp.damonkohler.com/ind...mail_Injection |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Lite information på svenska samt ett regexp finns på:
http://www.webbdesign.info/server_si...injektion.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har också sett en ökning av denna typ av spam, dock genererar min sida ett fel och jag får en fellogg på varje mail... Men ge er nu, det funkar inte, liksom
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Administratör
|
Jag är rädd att catch-all, är nåt som man inte kan ha tills spam straffas med döden även på jungfru-öarna, mauritius samt liknande stater utan utvecklade lagar.
Thomas
![]() |
Svara |
|
|