FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Läser "Ja" på vissa ställen och "Nej" på vissa... därför:
Uppfattar sökmotorerna "www.minadress.com/?utlänk=123" som en länk till en annan sida eller bara som en internlänk? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tror nej, som en internlänk.
Vet i alla fall att sökmotorerna inte kan följa dem till den externa sidan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Om man har 2 .se adresser en med ä och en utan i mitt fall
http://www.billankar.se och http://xn--billnkar-3za.se/ = (billänkar.se) Hur gör man då för bästa resultat om man vill ha billankar.se som huvudsida. Ska man redirecta xn--billnkar-3za.se till billankar.se eller räknas det som spam kanske? ska man optimera båda för samma sökord eller ska man ha exakt samma innehåll på båda typ (mirror site stilen) det kanske finns något annat sätt som är optimalt som jag inte vet om.
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
Nu har jag aldrig använt domäner med åäö så kanske någon annan här på WN har bättre råd med detta. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Tack JW du svarar snabbt som bara den!
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() BTW, du kan kalla mig Jim. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Precis som att sökmotorer inte är intresserade av webbsidor som innehåller META refresh som går på för ofta, så känner de av att en webbsida skickar över boten efter någon sekund. Fenomenet kallas jump URL och är alltså inte till gagn för din webbplats ur sökmotoroptimeringsperspektiv och/eller länkpopularitet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Lånar tråden lite... Hur uppfattar sökmotorerna tjänsten "domain aliases" som finns tillgänglig på många webbhotell jämfört med 301 redirect, eller är det samma sak?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
JAg vinklar även denna tråd åt ett annat håll.
Jag trodde sökmotorerna var alergiska mot all sorts automatisk vidaredirektion? Till exempel. Jag visar en Url,(hemsida) för sökmotorn. När besökaren kommer in på sidan (via en sökmotor) blir han/hon vidarepekad till en helt annan url (alternativ åtgärd vid föratags uppköp). Vad tycker sökmotorerna om en sådan åtgärd? Henrik |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
301 redirect så presenteras den nya sidan istället, alltså ingen annan version till sökmotorerna. Tjänsten "domain aliases" vet jag inte vad det är, kanske någon annan kan svara på. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|