FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är förstårligt att blufföretagen hela tiden ändrar utseende och byter namn, men detta företag har funnits i flera år, och de säljer fortfarande Herba, Herbafuel och de där grejerna som man hörde talas om innan internet fanns.
http://offers.glbcom.net/?action=397...6e9cd52ef81c95 http://www.extra-pengar.com Jag har ingen nyhet att komma med, men jag kan rekomendera att ni lyssnar på deras interaktiva flash presentation om hur deras pyramidspel går till, den är skrattretande. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
En annan sak, hur fan kan Mystar.Se få finnas? Vad är det granskarna har missat?
Möjligtvis är det någonting i paketet som de får ta betalt för men de utgår ju med informationen och påståendet att de faktiskt säljer en stjärna till dig. Sitter folk där hemma och tänker att detta företag är så snälla att de säljer av lite av alla de stjärnor som de äger? De kanske glömde att JAG äger hela rymden redan, jag borde stämma MyStar.se för att de säljer mina stjärnor. Jag har sertifikat på det.. jag ritade det själv med färgkritor. Ärtor! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Källkontroll, källkontroll...
Mystar säljer inte någon "äganderätt" till stjärnor. Citat:
Tvärtom det är en lysande affärside som Mystar har kommit på. Så sätt fart att konkurrera med dem istället för att klaga... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Hubbert.
Jag kan inte källkontrollera mer utan att köpa deras paket och det vill jag definitivt inte. Du får gärna förklara det där med att "stjärnorna inte registreras hos en officiell organisation", det lät intressant. Och en rättelse, jag har inte på något sätt uttryckt att MyStar.se skulle vara ett pyramidspelsföretag. Berätta lite mer om du vet mer om Mystar.se, hur det fungerar och så vidare, jag är intresserad om du vet. Jag vet inte om de säljer någon äganderätt till sjtärnorna som jag sagt tidigare, men de uttrycker sig som om de gjorde det, vilket är ett brott. Du får gärna rätta mig om jag har fel så ska jag inte vara blyg om att be om ursäkt. Jag vill testa mina år med rättskunskap, det är skoj som tusan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag tycker det är väldigt tydligt vad de gör.
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Zstream. Så du menar att de har rättigheter att namnge stjärnor? Varför har inte jag rättighet att göra desamma före dem? Vad är det som säger att jag inte redan äger din stjärna och den heter Nisse?
Vad är det jag missar? Jag letar och läser på sidan.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Vem säger att du inte får göra det samma?
Vem har inte rättigheter att namnge stjärnor? Ingen äger dem så vem skulle stoppa dig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Där det rätt så klart står vad det är de säljer. Om du inte vet om de säljer äganderätt till stjärnor eller inte så är frågan - Om du överhuvudtaget besökt deras hemsida? Nej helt rätt du har inte uttryckligen sagt att det är ett pyramidspelföretag, men med tanke på ditt första inlägg och det efterföljande så gör du en implicit en koppling åt det hållet. Fast det förstår du nog efter flera års studier i rättkunskap att det kan tolkas så. Och nej jag har inget med dem att göra överhuvudtaget och har heller inte köpt ett stjärnpaket, men jag är imponerad över att det går att pengar på en idé som på pappret borde sett helt omöjlig ut. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är just vad jag menar. Ingen får äga något i rymden, därför kan du ju inte namnge dem. Nu står det i deras FAQ att det inte registreras hos någon myndighet vilket i sig skulle göra allt lagligt. Men jag skulle anse att det var falsk marknadsföring eftersom man kan misstolka deras service och tro att de säljer stjärnor genom citat som, "Ge bort en stjärna på himlen som present!" och "Du får även en stjärnkarta där din stjärna samt dess omgivning är inringad så att du kan lokalisera den."
Det är inte meningen att jag som konsument ska leta mig fram till vad de igentligen säljer utan är infon missvisande så är det ett brott. Varför står det att man får ett OFFICIELLT signerat certifikat, och att Namnet kommer arkiveras i ett valv och införas i en bok som registreras av The copyright office of the United States of America(som är en officiell organisation) men i FAQ står det att "De namngivna stjärnorna registreras inte hos en officiell organisation". Jag blir förvirrad. Får de namnge stjärnor som blir universellt accepterat eller är namnen inte giltiga någonstans? Om svaret är att de är någonstans officiellt accepterat så har de inte någon rättighet att göra det, för jag namngav just alla stjärnor i rymden igår natt. Om svaret är att namnen inte är giltiga hos någon officiell organisation så säljer de ingenting utan bara boogus. Jag är fortfarande inte övertygad, hjälp mig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Namnet registreras i deras databas.
De säljer en abstrakt tjänst. |
|||